Packning och annat!

Ja, idag packar jag. Eller rättare sagt, jag säger att jag packar. Jag far hit och dit och gör allt annat utom att packa. Fast jag borde packa. För idag packar jag...

Men just nu har jag varit och lånat fler glasögon. Nr 4 och 5 fick hänga med en sväng till och jag är ganska övertygad om att jag ska byta trots att mina gamla kanske duger. Glasögon som man har varje dag blir ju som ett smycke eller ett klädesplagg och man vill ju inte gå i samma mer än ett par år. Tycker i alla fall jag som gillar ombyte!

Sedan tvättar jag, stryker och gör annat som jag kommer på och snart har hela den här dagen gått! Imorrn blir det taxi till flyget eftersom flygbussen från Morö Backe också dragits in... Inte lätt att åka kollektivt! Om man ska ta den nere på stan måste man först ta en lokalbuss och sedan byta och då vet vi ju att tiderna inte stämmer och man ska dra runt med all packning och det känns asjobbigt! Så nu är vi utan både gatlyse och flygbuss... Bor vi på vischan eller?

Men vi tar också med några glada nyheter:


Har pratat med maken i telefonen och allt går bra i Uganda! Idag har de varit till Kampala och åkt 16 mil med bil. Det tog 4 timmar... Vägarna är usla och fulla med hål och på bilden ser ni en av de två olyckor de passerade. Men de är vid gott mod och stannar i Jinja till lördag då det bär av till Entebbe där de stannar tills hemresan på måndag! Maken hälsar till alla!

Senaste nytt på Skrållanfronten:


Hon har varit lite gnällig och jag har försökt få henne att komma upp i sängen så att hon inte ska känna sig så ensam. Saken är den att det här var Olivers plats och hon har vägrat stenhårt. Nu kanske hon också inser att han inte kommer tillbaka... Eller så bestämde hon sig för att jag dög nu när inte husse är hemma... Eller så tyckte hon att det var fräscht att jag hade bytt sängkläder... Haha!

Jag hyste ju viss oro för henne igår men blev glad när jag kom till kattlådan:

Detta kan för ett otränat öga se ut som en helt vanlig kattbajs men det är så mycket mer än så! Detta betyder att hon accepterat den nya kattsanden som absorberar så mycket doft att denna lilla korv inte luktar ett dugg! Jaaaa!!!

Hon borde väl vara ute mer eftersom gården är full av märken efter "kompisar" eller fiender... Joo, skatorna brukar jaga henne... :(


Men det är tur att hon har stora vänner! Här ser det ut som om jag och skatan hämtat tidningen tillsammans... Hmm... Vid den tiden på morgonen var det nog två skator som var ute... Haha!

Nej, nu måste jag packa! För idag packar jag!