Terapi!

En riktigt bra kväll på Västerbottensteatern! Kul när teater handlar om något viktigt och sådant man kan diskutera efteråt. Bra text och framför allt bra skådespeleri! Lillemor och Niklas får ursäkta - ni var båda fantastiska och trovärdiga i era roller - men David var lysande!!! Tusen Tack till er alla för en fantastisk föreställning!
 
Jag hade bjudit med mig min kompis Anna (som inte ville vara med på bild). Nu är hon ju så söt att jag inte kan undvika att sätta in henne i alla fall! Fick därför lov att snurra till det igen! Tack för sällskapet fina du! Eftersom vi gick tillsammans ikväll så föreslog hon skämtsamt att vi gick på parterapi! Haha!

Jag ville tydligen inte heller vara med på bild... Haha! Här är jag i alla fall med finaste Lillemor som ju med bravur också regisserat vår föreställning. Ikväll var det hennes tur att stå på scenen och det gjorde hon med glans!


Och så här såg det ut! Jag är imponerad av Helena Weegar som ständigt hittar nya former för teaterns lilla caféscen! Här hade hon gjort ett väldigt bra rum som funkade utmärkt i sin enkelhet men ändå skapade miljö!
 
Och det handlade om Rikard som drabbats av panikångest och sökt till akuten eftersom han trodde att det var hjärtat som börjat ge upp. Han kommer till teraputen med "jag vet inte vad jag ska göra här men de sa att jag skulle komma hit"-inställningen och nystar så sakta upp jobbiga delar av sitt liv. Terapeuten får en svår sits och söker även han konsultation hos sin handledare. Om det funkar så i verkligheten vet jag inte men det är ju ett bra sätt att få ännu en syn på sin klient.
 
David var som sagt lysande som patienten Rikard och eftersom jag under min utbrända period för mer än tio år sedan både hade panikångest och gick i terapi så kunde jag väldigt väl känna igen mig! Jag var precis lika stressad och förstod inte riktigt var problemet satt. Att gå till en psykolog för att prata om allt var det bästa jag har gjort! Att släta över och förtränga är ingen bra lösning på några problem (och det gör man ju knappast med t ex ett benbrott!) - så jag rekommenderar alla som har ont i själen att testa! Man blir friskare. Ja, till er som tycker att jag fortfarande är lite knäpp så kan jag säga att den delen inte gick att bota... Haha!