Få besökare...

Enligt statistiken var det inte många besökare på min blogg igår... Det kan jag ju i och för sig förstå. Jag var ju inte ens här själv... Haha!!! Uselt vitsande, men gårdagen rullade på och blev sen kväll, dagens jobbstart tidig så nu har jag äntligen tid att sätta mig ner! Hej! Hoppas att ni alla har en magiskt bra lördag! :)
 
 
För mig blev det lite av varje igår. Pappersjobb, besök hos revisorn, lite telefon, lite mail och hämtning av morgondagens tårta! Ja, den är ju fortfarande en överraskning så jag visar bara en detalj... Men ni förstår nog var jag har varit? Jepp! Mina Magiska Bakverk igen!


På arbetsbänken stod ett fat med dekorerade pepparkakor. Inte ens de såg särskilt vanliga ut... Men det var tydligen dottern som gjort en del... Äpplet faller inte långt ifrån päronträdet här heller!

Sedan blev det kväll och dags att träffa vårt härliga "garagegäng" (Ja, gubbarna har en gång hyrt garage ihop. Därav namnet.). Vi ska åka till London i januari och började vår planeringskväll med att gå på Bishops där det var knökfullt med folk! Jag har bara besökt Umeå och Luleå så det här var faktiskt första gången hemma. Hur som helst var det bara ett kort besök för vår del eftersom vi bokat bord på Bryggargarans Bistro för middag!


Skål och välkomna! Kul att träffa er alla igen!


Urban, som gått i min klass hela grundskolan, fick en bra plats precis under bröstvårtan... Ja, det blev mycket prat och skratt och det är alltid trevligt! Gott också med det här rosa alkoholfria bubblet! "Festillant, Sparkling Rosé"!


Men jag fick nåt skit i glaset... Haha! Ja, Urban är en man som tål mina påhopp! Eller? :)


Här pratade vi om menyn och Marika visar snabbt hur man styckar lammracken! Om Carina förstod vet jag inte, men det slutade i alla fall med att de tog vinkokt kyckling! Haha!


Själv var jag både glad och hungrig! Ville gärna ha nåt mer än snus att äta...


Och det fick jag! Först lite "Chèvre Chaud" till förrätt! Jag älskar getost och blev inte besviken!


Maken tog anklever med en äppelchutney som också var makalöst god. Om man nu gillar lever. Tror att det är en förutsättning!


Tror också att man måste gilla rött kött för att uppskatta råbiffen och det gör ju jag! Den här var sanslöst god och dragoncrèmen hur bra som helst till! Lök, kapris, pocherat ägg... Mmm... Goda smaker! Och till detta krispiga pommes som passade perfekt! Jag var helnöjd och det var också övriga som åt lite andra rätter på menyn! Bra mat på det här stället - det gillar vi!


Desserten intogs hemma hos Anders och Carina där vi planerade vidare och avnjöt denna underbara Ananaspaj med vaniljglass! Sååååååå goooood! Ganska snabbt blev vi tyvärr proppmätta... Just nu ångrar jag att vi inte smög med en "doggy bag"... Haha! Men jag skickar en hälsning till maken att receptet finns i den genomskinliga receptmappen... Om du nu känner för att baka...


Idag vaknade jag till mig själv på baksidan av Norrans helgbilaga där det mest genomgående nog är att jag inte gillar att stiga upp tidigt... Det gör jag inte heller, så dagens 07.00 var inte direkt uppskattat när man kommer i säng 01.00... Men jag gjorde det i alla fall eftersom vi ska spela i Arvidsjaur ikväll och precis håller på att rigga! Full hus även här och vi ser fram emot ännu en härlig kväll med "Mens Night 2". Ska bli så kul!

Ja, en del kanske tror att jag tycker att det är jobbigt att jobba på helgerna - men det gör jag inte! Vi har ju valt det här själva och det är inte alla förunnat att få leva sin dröm! Måste dock hugga i nu en stund så jag ger mig mig bloggandet innan jag blir impopulär... Haha!


Vi har ju dock våra fina tekniker Anna och Peter med oss! Anna som blev trött på att bara få höra hur ung hon ser ut fick idag håret uppsatt och ett par glasögon! Det gäller att se till att alla kvinnor är starka! Inte bara vi gamlingar! Hon är för övrigt superduktig på ljuset och har en dotter som är fyra! Så det är ingen barnrumpa vi har med oss!

Och nu spelar Peter musik i bakgrunden... En version av "Euphoria" med dansbandet "Bengt-Hennings"... Herregud! Jag måste gå och strypa honom! Nej, förlåt, ljudet... Vi ses!