Bofink?

Har extraknäckat som fågelskådare idag! Kanske ska bli ornitolog? Haha! Nej, men jag har noterat, genom mina smutsiga fönster, att gårdagens nötpåse, som blev upphängd till fåglarna, nu börjar bli populär! 


Inga bra bilder men ni ser i alla fall tydligt att det är en talgoxe som är på besök! Vi har haft lite dåligt med fågelbesök men det kan nog bero på katterna...
 
Men idag fick vi också besök av en domherre! Det är inte ofta! Så sällan faktiskt att jag och maken kallat den för bofink hela dagen... Haha!

Och nej, jag har inte stått klistrad vid fönstret heeeela dagen. Tog mig faktiskt i kragen och gav mig ut på en löptur. Lääänge sedan sist och fläckvis rätt halt så efter någon kilometer valde jag att gå raskt istället. Man vill ju inte bli skadad mitt i spelperioden. Hade tänkt ta itu med skafferiet men det kanske får vara någon dag till. Den städningen har funnits som en plan hela hösten - så en dag hit eller dit gör nog ingen skillnad. Kylskåpet är ju rent och det känns bra!


Njuter också av de vackra rosorna som svärfars kom hit med förra torsdagen. De hade hoppats att blommorna åtminstone skulle överleva helgen men jag tror att de här är lite speciella som slår ut på det här vackra sättet allihopa! De lär nog överleva ännu en helg och jag njuter!
 
Ikväll blir det teater igen! Jag ska äntligen få se Västerbottensteaterns Unghästen i föreställningen "Terapi" - om det man kanske inte pratar så ofta om - den terapeutiska processen och hur det känns när man har ont i själen.


Foto: Västerbottensteatern

I rollerna David Åkerlund, Niklas Larsson och Lillemor Skogheden! Jag är väldigt nyfiken och tror att det är jättebra! Jag gillar när teatern tar upp saker som varje människa kanske inte känner till eller också känner osäkerhet inför. Men jag kan garantera, att gå i terapi är inte värre än att gå till doktorn... Haha!