Arvidsjaur och tillbaka!

Det blev en låååång arbetsdag igår! Uppe med tuppen och hemma när klockan blivit nästan midnatt! Hemresan var inte särskilt kul med regn, slask och "isglägga"... Tur att Peter körde lugnt och fint! Tack för det! Inte roligt när man bara kan ligga på 60 km/h... Men bättre det och att få komma hem!


Vi var alltså i Arvidsjaur igår! Fin konferenslokal på hotellet men kanske inte bästa förutsättningen för ljushängning. Nu har vi dock lite markbundna alternativ så det blev fint i alla fall!


Efter att ha varit igång sedan frukost smakade middagen med den här ryggbiffen alldeles utmärkt!


Då hade också Åsa anslutit! Hon hade haft ett uppdrag i Luleå innan hon kom på den då redan ishalkiga vägen. Tur att hon igår hade med sig vännen Anders! Ja, det är han som har lite gula tänder till höger...


Nej, nu var jag orättvis! Det var ju en friterad potatis! Och så här glad var han mest hela tiden!


Eftersom han normalt är tekniker på Christinasalen i Piteå så var det också en extra hand vi fick under både fix och rivning! Här hjälper han Åsa med mickstativet. Jag tyckte att han kunde fria när han ändå stod på knä... :)


Sedan blev det smink och fix innan föreställningen! Här hade jag tejpat lite knasigt så att jag fick ännu en rynka på kinden... Onödigt...


Och swisch! Så var föreställningen slutspelad!

Jag ska inte orda så mycket om publiken. Det gjorde de så bra själva... Haha! Skämt åsido var det mycket folk - men ett stort gäng hade firmafest och var ganska på trycket... En del pratade högt och andra gick ut för att hämta mer dricka i baren mitt under föreställningen. Man får stålsätta sig och koncentrera sig på att göra ett bra jobb! Och det gjorde vi - kan nog kalla kvällens show för arbetsseger! Alla jublade på slutet! Jag har inget emot att folk tar ett glas vin innan de går på show men alkohol i stoooora mängder är ingen bra förutsättning. För nån!


Idag sov jag länge och uppvaktade sedan en man som heter Ulf med en bok av Fredrik Backman. Nej, han fyller inte år men det är ju fars dag så jag jobbar lite extra åt barnen!


Och här har ni den fina tårtan! Den kommer garanterat att gå åt! Maken är ju sockersööööt!

Nu ska jag laga lite god middag och kanske hinna förbereda lite inför vår kommande turnésväng till Sundsvall den här veckan! Ska bli väldigt roligt det också! Ny publik är alltid kul och där ska vi spela på teatern där det redan är utsålt!!! Utan bar... Haha!

Hörs när det rörs!
#1 - - Maria:

Jag som blev så sugen att åka upp till A-jaur och se er föreställning, vilken tur att jag avstod frestelsen. Egentligen tror jag att det är ett vanligt förekommande i inlandet, att supa alltså...
Minns det från förr..Måste kolla om det finns kvar biljetter till stans föreställningar.
Ha en skön kväll.

Svar: Ja, det var kanske inte lika hemskt som det låter. Några av dem tog dock väldigt mycket plats... Men vi har ju massor med platser kvar i stan! Åtminstone i december! Välkommen!
Monica Lindgren