Utställning och Mys!

Ni måste ta er till Skellefteå Konsthall (f d Synvinkeln) på Muséet för att se Christina Lundströms fantastiskt fina utställning som hade vernissage idag! Den pågår till 20 maj så ni hinner säkert! Hon är som jag tidigare berättat scenograf i botten och en konstnär som kan få nästan vad som helst ur händerna! Lekfullt, välgjort, humoristiskt, skarpsynt och genomtänkt! Hennes konstverk har många dimensioner!


Solen sken redan när vi kom på Nordanå och det var härligt att blicka uppåt!


Betydligt roligare än det var imorse när jag var uppe vid halv fem. Rena vintern! Men nu var det ju inte vädret vi skulle prata om. Det var konsten!


Här tog hon emot och eftersom jag vet att hon är en människa som jobbar in i det sista så blev jag inte förvånad över att se färgfläckarna på händerna! Du är för härlig Chrissie! Och de där händerna går inte av för hackor! Hon fick en morakniv av sin pappa när hon fyllde fem och på den vägen är det! Hon kan skapa nästan vad som helst!


Alla hennes tavlor och konstverk har en historia att berätta!


Det här underbara skåpet berättar historien om jubileumsföreställningen "Himmel full av fioler" som hon gjorde tillsammans med sambon Stellan Ohlson på Västerbottensteatern 1995.


Och här en humoristisk hälsning till "North Power"! Vi ger aldrig upp!


Ett kul inlägg i debatten! Den heter "Lars Vilks - i själva verket"!


Den här skulpturen "Betraktelser" tyckte jag väldigt mycket om! Hennes träsniderier är utsökta och det blir verkligen människor av figurerna!


Här berättar hon mer om träslagen för maken. Lind och Ask är hennes vanligaste arbetsmaterial.


Här kan man betrakta den från andra hållet! Fint!


Stolar har alltid fascinerat henne och de här två berättar också var sin historia. Både hennes pappa och farfar var möbelsnickare så hantverket har garanterat gått i arv! Ett värdefullt sådant!


Dessa holkar älskade jag men de var tyvärr redan sålda. "Mansholk" och "Kvinnoholk" var namnen! Vi köpte faktiskt ett par tavlor idag och jag ser fram emot att få hämta dem senare! Och hon sålde massor - vilket är jättekul! Som konstnär ska man ju överleva också!


Här pratar vi (vi kunde inte vara tysta) framför ännu en rolig tavla; "Det är aldrig för sent" där mannen sitter uppe i ett träd och kvinnan står kvar nere på marken. Vad den betyder? Ja, vad tycker du? Gå och se den här utställningen och njut av ett sagolikt konstlandskap som har mycket att berätta! Jag har varit glad hela dagen!

Och när vi kom hem var det inte svårt att forsätta vara glad. Vi fick besök av Malin och My och tog en gemensam promenad till Solbacken för besök på Blomsterlandet och lite andra affärer! En kul liten shoppingtur!


De stannade också för att äta en snabbt ihoprafsad middag och My kan minsann smöra själv! Hon klarar det mesta och pratar sju stugor fulla! Det är väldigt roligt!


Här har hon hittat en gammal väska som jag köpt på auktion. Där fanns lite småsaker som hon lekte med länge.


Ja, tills hon försvann under bordet och tömde mammans handväska... Vad gör du? "Jag busar...!" Haha!


Medan mamman plockade ihop handväskinnehållet så tömde hon vår tidningsback för att komma åt sina klossar! Det går fort! :)


Innan hemfärd testade hon de nya såpbubblorna! Ja, ni ser den längst till höger!


Många bubblor blev det!


Kul att träffa er igen tjejer! Det var länge sedan! Och imorrn ska jag sova över och ta hand om My eftersom Malin åker till Stockholm. Då ska vi busa mera!