Tisdagsrusch!

Uppe med tuppen igen! Lika bra att vänja sig eftersom vi flyger 06.30 på torsdag... Hur kunde jag, världens sömntuta, boka ett så tidigt flyg? Kan ha något att göra med att anslutningen från Arlanda går på förmiddagen... Nåja, man får väl sova på vägen! Det är väl ändå inte jag som ska köra? Hoppas jag...

Jag startade i alla fall morgonen med ett möte med Världens bästa Pär som jag ska samarbeta med framöver. Han är för övrigt gift med Världens bästa Mie men den här gången var det hans tur! Man måste ju fördela sina gracer!


Mie och Pär har nu lämnat Bureå och köpt ett hus i stan som verkligen är "På landet, mitt i stan"! Vilket underbart ställe! När man väl kommit in på gården kan man verkligen inte tro att man är i Skellefteå!


Det är ett gammalt hus och träden går heller inte av för hackor! Den här tallen (jo, tall långa barr...) trodde en av snickarna var minst 250 år! Maffig pjäs! Ja, Pär också! Han lär bli ännu biffigare eftersom han dragit igång ett ganska omfattande projekt!


I gårdshuset hade han tänkt flytta in sin studio! Innan han skulle lägga trägolvet så tyckte någon kunnig att han skulle kolla åsarna och givetvis var det ruttet hela vägen... Bara att gräva bort allt virke och sågspån, byta nedersta stockvarvet och nu kan han äntligen börja återställa allt. Vilket jobb! Men fint kommer det att bli!


Och fint är det redan inne i stora huset. Mysigt, smakfullt, sparsmakat och vitt, vitt, vitt! Jag älskar vitt!


Roligt är det också att komma på ett morgonmöte där det serveras nybryggt kaffe och smarrig macka! Tack snälla! Det var precis vad jag behövde!


Ett bra möte där vi gått igenom de viktigaste riktlinjerna och nu ser fram emot nästa möte där vi ska provsmaka! Det är nästan ännu roligare! Haha! Ja, jag haaaar ett bra jobb!


Och när jag skulle åka hem fick jag också en chans att titta på den rabatt där det skjuter upp sparris hej vilt! Nyskördat, men efter ett par dagar massor med långa godsaker som bara väntade på att användas! Jag hade turen att få med mig ett gäng hem och de fick naturligtvis ingå i dagens lunch!


Bacon och äggröra med snabbförvälld sparris! Sååå gott! Jag älskar sparris också!

Ja, det är mycket jag tycker om och en av dem ska jag träffa i afton! Det är dags igen att hämta My på förskolan och åka hem till syrran för en myskväll! Kommer nog att bli alldeles underbart det också!

I'll be back!