Söndagskratta...

Ja, det betyder att man stiger upp halv elva, går ut på bron för att kolla vädret, ser att alla grannar är ute och stökar och att de dessutom uppmärksammar att du står där i nattskjortan med håret på svaj... Det är söndag, man ser ut som en kratta och därför bör det också vara det enda man ska ägna sig åt! Sagt och gjort!

Nu låter det som om jag har varit jätteduktig men jag har faktiskt bara tagit rabatterna och delar av framsidan. Maken som steg upp i ottan hade redan hunnit resten...


Jag hade tur eftersom mitt område delvis bestod av återstående snö! :) Men gräsmattan är full i mossa och vi har lite olika teorier om hur vi ska bli av med den. Jag hävdar att vi ska gödsla gräsmattan för att få gräset att växa och "ta över" och maken vill ta bort mossan. Så ni som vet hur man gör får gärna kommentera. Och det finns ingen prestige i vem som får rätt. Huvudsaken är att det inte är mossan...

Sedan ringde svågern och ville ha lift från ICA eftersom bilen vägrade starta (nej, de har inte Volvo). Storebror kom för att titta på bilen och jag skjutsade svåger och systerdotter. Jag tycker att jag drog vinstlotten! Igen!


My hade fått rosa kalas-skor som hon glatt visade upp! Eller glatt och glatt... Det såg väldigt stillsamt ut. Blev du inte glad över skorna My?


Jaaa, jag tänkte väl det! Haha!


Sötaste My! Nu fick jag ju en snabb chans till lite kramar även idag och det är minsann inte fel en söndag som denna!

Något mer blir det nog inte av så jag säger: Skön söndagkväll på er alla!
#1 - - Ola T:

Låt mossan växa så slipper ni klippa gräset efter något år...