Ingen stjärna...

Idag har det varit full spruta hela dan' men det har rullat på så jag känner mig hyfsat nöjd. Försöker hinna jobba undan det mest akuta innan resan och bara ta med mig det roliga skrivjobbet som alltid följer med "som en sticksöm"! Man vill bearbeta och förbättra, skriva om och skriva till in i det sista och nu ska vi snart ha kollationering/läsning med alla inblandade - bra då att texterna känns ok.

Hur som helst blev det avbrott efter lunch för att göra ett återbesök på Vårdcentralen där vi skulle diskutera resultatet av min 50-årskontroll. Jodå, det gick ändå ganska bra. Jag fick några toppnoteringar men också bottennapp på vikten och mina tobaksvanor.... Ingen överraskning men jag rör ju på mig ganska mycket och ser mer långsiktigt på min hälsoutveckling. Oj, det där lät nästan genomtänkt... Haha!

Direkt jag kom hem så var det som om någon ville att jag skulle glömma det där med nyttigheter och mindre midjemått. Jag hade fått post:


Både från ICA Maxi och ICA Supermarket! Stoooort! Men vad tror ni att det var?


Jo, glass, kakor, tårta och en tårtspade... Hahaha! Det är ingen på ICA som vill att jag blir en hälsostjärna men jag tror att jag ska hämta detta så att sonen har desserter medan vi är borta... :) Han behöver nog också en tårtspade! Som ni förstår så ska jag hämta Oskar på onsdag och sedan få ha honom här hemma i tre veckor! Lovely!

Något annat som jag förberett är annonsen för min "avtäckning" (som jag råkade säga idag, haha!). Nej, avtackning ska det vara. Jag har uppmanat alla att strunta i min födelsedag och istället göra något kul för pengarna! Gör det! Själv ska jag ju åka bort och nästan inte göra ett smack! Enkelt för oss alla! :) Alla kalas borde vara så! Ni som vill kan skänka mig en tanke så ska jag skänka er ett blogginlägg!

Och kvällen har jag avslutat på bästa sätt på Nygatan 57 tillsammans med mina kära gamla kollegor från teatern! Sååååå roligt att träffa er tjejer!


Chrissie var uppe igen från Helsingborg och då brukar vi ta chansen!


Helena och Gunnel var också med och det är kul när vi kan ses alla! När vi kom så var hela uteserveringen full av gäster, företrädesvis män, men när vi hade skrattat och pratat en stund så hade vi skrämt iväg alla... Haha!


God mat! Kalvytterfilé med fänkål, friterad mandelpotatis, kryddsmör och sky. Mycket bra! Men kanske lite små portioner - säger jag som verkligen var hungrig!


Och små var också tryfflarna till kaffet! Här jämför vi för säkerhets skull både med en tesked och en tandpetare... Haha! Vi hade ingen ask med solstickan...


Helena jämförde också tandpetaren med avecen...


Själv körde jag bil och valde hjortronmunk med guldsirap... Jojo! Väldigt gott!


Och sedan pratade vi och skrattade sju stugor fulla! Det är jätteroligt att ses och vi avhandlade både barnteater, föräldrar, maträtter, överklass och böcker! Nu har jag noterat massor med roliga lästips! Och när vi var mitt i sydafrikanska miljöer fick vi sällskap:


Då kom Med med flyget och slank in för att äta middag! Kul! Roligt att gå in på en restaurang där de enda gästerna är teaterfolk som man känner. Lyckträff! Och Chrissie blev inte alls lika förskräckt som hon ser ut...

Supertrevlig kväll som vanligt! Tack för sällskapet och alla glada skratt! Det här gör vi om snart igen! Nu ska jag varva ned en stund innan jag återgår till sängen och den bok som jag nog kommer att läsa ut innan jag somnar! Ett av kvällens tips, "En halv gul sol", hade jag redan hemma så den ska jag ta med på resan. Nu blir Karin glad när jag läser en av böckerna jag lånat! Ser fram emot mycket nöje!

Sov gott alla glada!