Fotad vardag

Idag är det tydligen någon typ av internationell fotodag där man både som proffs och amatör ska dokumentera sin vardag. Bilderna ska tydligen läggas upp någonstans så att de är tillgängliga för alla att ta del av. Det där med att fota sin vardag är ju just vardagsmat för mig - idag händer det dock inte så väldigt mycket så jag får väl ta av det jag har! Och det får bli lite vårtecken!


15 maj och dagliljan börjar titta upp ur rabatten! Inte så vacker ännu, men snart!


En annan piggelin liten växt är den här gullvivan som spridit sig för vinden och nu kommer upp ur gräsmattan. En liten blomma är redan på G! Klart tidigare än kompisarna som står i rabatten!


Här ska det bli syrener! Kanske inga blommor i år eftersom de klipptes ned förra året men det verkar i alla fall komma blad vilket betyder att den har överlevt.


Och en nässelfjäril! Välkommen åter! Vi har även sett igelkotten på baksidan och en av ekorrens ungar så djurlivet verkar vakna. Det är för härligt! Ja, tills det kommer ormar, möss och spindlar... Då tycker jag att det räcker!


Men va fanken... Dessa kunde väl ändå ha frusit ihjäl! Men nej!

Efter denna våriga vandring på ungefär fem minuter så fortsatte jobbet och sedan kom mamma och pappa för att hälsa på medan de var i stan. Trevligt! Vi bestämde oss för att ta en lunch och göra bort lite ärenden.

 
Köttfärslimpan på "Arken" smakade alldeles utmärkt!

Sedan blev det inköp av nya gardiner till deras renoverade bagarstuga. Jag hade redan sett ut några som också gillades så det kommer att bli kanonfint! Fick förmånen att skjutsa runt dem för att de skulle slippa gå så långt - därför blev det också en effektiv runda!

Nu har jag haft lite jobbsamtal med finaste scenografen och imorrn ser vi fram emot en mötesdag kring koreografi och teknik. Det är inte bara våren som rör på sig!