Tungjobbat!

Det går oerhört segt nu. Vakentid på nätterna och sömnighet på dagarna... Förkylningen börjar ta på krafterna även om den är på tillbakavägen. Idag har jag jobbat lite med morgondagens text (låter som en predikant...) och spenderat eftermiddagen hos frissan! Skönt att både bli klippt och färgad - en lyx man kan unna sig! Därefter åkte jag och handlade och när jag kom hem var jag helt slut! Igen! Det behövs verkligen inte mycket... Någon träning är inte att tänka på men det kommer en ny tid nästa vecka!

Därför fick det bli en middag som skötte sig själv:


Potatis, palsternacka och morötter i bitar, salt och olivolja. Lax i bit med skinn, salt, vitpeppar och citronpeppar. Lägg laxen på mage mitt bland rotsakerna i långpannan och in i ugnen på 225-250 grader tills det fått lite färg och sänk sedan temperaturen så att laxen får gå klart om den är tjock. Tar väl ca 20 minuter.


Klart! Skinnet ser till att fisken behåller sin saftighet tycker jag. Det blir ett litet "stopp" uppåt!


Ryck bort skinnet och peta bort den grå hinnan som inte ser så kul ut! När jag har hunnit så här långt brukar jag alltid få lite mer energi eftersom jag gillar att lägga upp!


Servera! Ringlade över lite chiliaioli vilket inte är helt fel. Den här färdiga på burk tyckte jag dock var alldeles för söt. Men är man trött så är man! Och mätta i magen blev vi! Dessutom blev det rester till maken imorrn!

Nu måste jag uppanamma lite ny energi och skriva klart morgondagens uppdrag eftersom jag åker till Piteå redan efter lunch imorrn. Temat är "Bättre flyt i vården" och har jag tur kanske jag blir "helad" på kuppen"!