Sommartid?

Nu borde solen ha gjort sitt bästa för att övertyga mig men den är lite tveksam... Låter den kanske stå på tur tills imorrn eftersom jag ändå inte hinner sitta ute. Jag ska ju på teater! Komedin "Stenar i fickan" är nog den enda av Västerbottensteaterns produktioner som jag inte hunnit kika på ännu och jag har ju bokat biljett. Höll bara på att glömma bort det i hastigheten. Tur att man gluttar i almanackan då och då...

Det ska i alla fall blir väldigt trevligt så dagens städning kommer också att få vila till lite senare. Det gör mindre ont! Jag är ändå lite seg och ostrukturerad idag eftersom jag sov som en stock i tolv (!) timmar! Ja, visst är det sjukt? Men jag tror att jag nu har sovit bort all förkylning och det är ett klart framsteg!

Pratade just med bästa Anki på mailen och hon solar näsan i Fort Lauderdale! Lite (läs: mycket) avis blev jag allt! Men vi unnar henne all vila eftersom hon sprider så mycket av sin energi till oss vanliga dödliga under resten av året! Njut och slappa nu min vän! Men hon hade redan fått syn på ett utegym så jag vet inte hur mycket slappande det blir... Haha! Vi saknar henne och ska självklart försöka hitta andra träningsformer under de veckor som hon inte jagar på oss!

Och i natt ställer vi om klockan till sommartid! Läste på nätet ett uruselt sätt att komma ihåg åt vilket håll man ska flytta visarna:

Ett praktiskt sätt att komma ihåg när klockan ska ställas framåt:
Under våren, framtill på året ska klockan ställas framåt (Sommartid 2012).
Det innebär automatiskt att klockan måste ställas tillbaka en timme på hösten (Vintertid 2012).”

Ja, ni ser ju själva: Under våren, framtill på året ska klockan ställas framåt. Vadå framtill på året??? Och automatiken på hösten infaller knappast eftersom man hinner glömma när det blivit oktober igen!!!

Nej, det bästa sättet är nog att "ställa fram" utemöblerna och på hösten "ställa tillbaka" dem i förråden! Nu ska jag sluta blogga eftersom jag ska ställa fram skorna och se till att jag kommer mig iväg på teater! Och eftersom jag skrivit om detta på bloggen så har det förmodligen också hänt på riktigt? Eller?