Mest bara mat!

Herregud så lite jag har åstadkommit idag! Ingen städning, ingen tvätt, inget jobb över huvud taget! Utesittning så länge vädret tillät och sedan korvgrillning till sen lunch:


Härligt att elda och mysa utomhus! Det är verkligen vårkänningar!

Sedan har jag läst, slappat, surrat och druckit kaffe. Detta tills det var dags att laga middag. Jo, där var det mat igen! Och när sonen kommer hem måste det bli den fantastiska renfilén igen! Han älskar ju kött och vi vill gärna skämma bort honom lite när han är hemma. Han säger själv att "Den bästa mat jag har ätit, den har jag ätit hemma!" Det värmer ett modershjärta!


Och det här köttet från Arvidsjaur är bara så vansinnigt bra! Supermört och smultert! Man skulle nästan inte behöva kniv - det bara smälter i munnen! Lite rotsaker och kantarellsås och sedan fick det vara bra!

Nu är jag supermätt och kommer säkert att somna i soffan om det inte är något bra på TV. Just nu är det fotboll... alltså sovläge. Haha! Ha en bra lördagkväll alla glada!