Hem!

Idag har jag varit borta men ändå inte! Låter det kryptiskt? Nej, jag läser bara i boken jag fick efter dagens underhållningspass:


Jodå! Så är det kanske! Men det känns ganska bra att komma hem till stan också!


Hur som helst hade jag ett uppdrag på Furunäset som ju är gamla "Pite 55" eller vad det nu heter. Jag skulle prata om "Bättre flyt i vården" för personalen på Ortopeden i Piteå och det gick faktiskt som en dans!


Här i samlingssalen satt allihopa och just nu är det överläkaren som håller låda. Han fick sina fiskar varma när jag var på scenen vilket alltid är väldigt uppskattat! Bland de övriga i personalen... Haha!

Nej, det var ett härligt gäng och tack vare att jag läst in mig på deras verksamhet kunde jag också roa lite mer personligt vilket jag själv tycker är så mycket roligare! Nu fortsätter också roligheterna här hemma! Det är nämligen inte bara jag som kommer hem ikväll. Nej, vi får ett mycket efterlängtat besök av:


Oskar!!! Finaste sonen kommer hem och du ska veta att du är mer än efterlängtad!!! Han hinner inte till middag men kommer med en senare buss. Det kommer att bli en ljuvlig helg och vi är som tur var också leeeediga båda två! Ser fram emot samtal, sol, korvgrillning och annat trevligt! Välkommen hem! Det är fortfarande hit du kommer när du kommer hem!
#1 - - Maria:

Pite 55 var en speciell låst avdelning på Furunäsets mental sjukhus. Jag prya där i 9 an, (inte på avd 55) och jag blev nästan rädd.

Den där boken skulle jag gärna vilja läsa.