Glädje och sorg!

En dag som pendlat lite upp och ned. Eftersom den innehåller lite tråkiga detaljer så varnar jag känsliga läsare.

Började otroligt bra eftersom vi åkte upp till Luleå för att hälsa på Oskar som var ledig idag! Skönt att det går snabbt att köra eftersom det är så kul att få ses några timmar utan större planering!


Mindre skönt var att det slaskiga väglaget gör att bilen ser hemsk ut! Men det är väl egentligen inte så viktigt bara man kommer dit man ska. Maken hade ärenden på Biltema (Joooooo! Ganska lääääänge!) och jag passade på att besöka lite andra butiker på Storheden.


Sedan åkte vi vidare till Oskar! Efter kaffe och lite surrande drog vi in till stan för en lunch på Kulturens Hus - detta fantastiska bygge mitt i stan! Jag blir glad varje gång jag gör ett besök! Nu är det väl dags att Skellefteå bygger något liknande och även flyttar in biblioteket som ju är en kanonbra förutsättning för ständig genomströmning av människor! Men det verkar bli ännu en ishall...


Det blev en jättegod laxlunch med bästa sonen! Så kul att få träffa dig idag! Vi gick också en kort runda på stan men det blev bara lite företagsköp inför ett kommande jobb som jag ska göra. Kul när man hittar annorlunda prylar som passar!

Sedan åkte vi hem och då blev det betydligt ledsammare! Under vägen ringde en granne vars altan nu tinat fram och under den låg en död katt... Kunde den vara vår?


Jodå! Visst var det Oliver! Fy så sorgligt! Men han verkar ha gått dit på en gång efter den smäll eller slagsmål som han måste ha varit inblandad i på gatan utanför. En skada i ansiktet kan tyda på att han blivit påkörd eller kanske träffat på den skabbräv som har synts i området. I övrigt verkar han bara ha somnat in... Vi hoppas att han fick lida så lite som möjligt och att han har det bra i katthimlen!


Jag föredrar dock att komma ihåg honom som den kloka och fina kisse han var! Han förstod allt och var verkligen en familjemedlem som vi älskade oerhört mycket! Tack för nästan 14 fina år tillsammans!

Det är tur att vi har en katt kvar! Hon saknar också sin kompis väldigt mycket så idag fick hon faktiskt några nya leksaker som gillades skarpt!


Den limegröna låtsasmusen var bäst! Hon behöver lite uppmuntran nu eftersom hon med rätta blev ganska ensam!

Ja, jag trodde ju att jag skulle vara mer hårdhudad när det gäller djur, liv och död eftersom jag är född på landet och van att man skickar djur till slakt. Det har varit en naturens gång och ingenting man under uppväxten tog så allvarligt på. Men det ÄR skillnad när man haft ett husdjur så länge i sin alldeles egna familj... Så vila i frid Oliver! Nu tar vi över din omsorg om Skrållan!
#1 - - Maria:

Jag tycker ändå att det är skönt att ni hittat katten, då slipper ni fundera vad somm hänt honom. Aldrig roligt när ens husdjur dör. Kram till dig