Dagen efter...

Känner mig lite slagen idag. Sovit sådär och jag tror att det är kattsorgen som spökar. Men det är ändå bra att ha hittat honom och få ge honom en värdig begravning i trädgården. Det är han verkligen värd!

Annars mår jag väl bra och har hunnit en långrunda runt Morö Backe! Skönt! Synd bara att magen kör runt när jag är sådär orolig så promenaden blev kanske mer "spänd" än jag hade önskat! Inte lätt att komma på att man behöver på toan när det återstår ett par kilometer hem... Haha! Men jag klarade det! Bara så att intresserade läsare vet... (Fy fanken, vilken info!)

Vi har också suttit ute i solen en stund och det är härligt! Gillar när solen skiner och snön fortfarande är kvar. Det gör att man vet att heeeeela den låååånga sommarsäsongen är kvar! Lovely!


Skrållan höll sig i skuggan men jag gissar att hon inte vill bli brunare...

Jag blev också bjuden på teater av grannflickorna! Det har ju varit teaterfestival på Nordanå där alla amatörteatertränade barn och ungdomar haft premiär på sina pjäser. Ett måste!


Det var åk 5-6 som visade upp sin pjäs "Ingen action, inga pengar!". En manusförfattare får i uppdrag att skriva en ny TV-serie som ska slå igenom. Sagt och gjort! Det blir en blandning av allt från "Top model" till Simpsons!


Här kommer modellerna och näst längst till höger har ni min fina granne Alva!


Och med i showen finns också Maria Montazami! Hon var för övrigt hur rolig som helst och tyckte att det var "jätteroligt att vara med". Hela tiden!


Tvillingmodellerna får båda kärleksbrev av Jake i "Two and a half men".


De börjar slåss om honom medan han mest dricker cola... Han sticker dock när de bestämmer sig för att fysiskt dela på honom! 

 
Och Maria Montazami blir uppraggad av Homer Simpson som dessvärre blir nobbad! Hon är lyckligt gift sedan 15 år med sin man Cameron! Vilka intriger!


Manusförfattaren blir uppläxad av sin finansiär och får beskedet att det måste vara mer action om det ska bli mer pengar!


Action blir det när alla deltagarna plötsligt befinner sig på ett sjunkande skepp!


Maria Montazami tar tag i det hela och ber sin man Cameron komma med helikoptern för att rädda dem! Ni ser att hon också har med sig en av sina 28000 tazzles! Haha!


Det slutar som "Titanic"... Med musik och allt! Hade ni svårt att hänga med i svängarna? Nej, det var klockrent! Och väldigt roligt!


Här har ni hela ensemblen som naturligtvis fick blommor efteråt! Det ska man ju få när man har haft premiär! Härlig föreställning och tack ska ni ha allihopa! Särskilt Alva! :)


Efteråt hann jag förbi syrran en sväng och fick kramar i mängder!!! Här kikar vi på My's nya muminfigurer! Och skjortan jag köpte gillades tydligen!


Fina påsk-Malin! De skulle ha främmande så jag hann träffa henne under en lugn paus. Lycka till med torsken! Här blir det marulk ikväll och det ska bli spännande! Jag får återkomma med rapport.


Igår kväll blev det lite smått och gott till hockeyn! Här ser ni vår TV-dinner: Lantbröd stekt i olivolja, philadelphiaost, smörfrästa shitakesvampar, parmaskinka, färska fikon, sallad, melon och ädelost... Inte illa!

Nu blev jag hungrig så jag ska ge mig i kast med marulken! Tur att den fula fisken redan är filéad! :)