Cape East!

Det är mycket nu! Mycket som är kul alltså! När vi vaknade i morse var det bara att packa ihop det viktigaste och kasta sig iväg till Haparanda och Cape East!

Underbart väder! Skulle i och för sig inte ha varit fel med en dag i snödrivan heller...

När vi kom fram anslöt vi till resten av gänget (Per-Erik, Marika, Carina och Anders) och beslöt oss för att grunda med en god lunch på ett ganska populärt ställe! :)

Köttbullar på IKEA är aldrig fel! Sedan blev det en tur till andra sidan!

Gränsen alltså! Vi dog ju inte... På det här köpcentrat har vi aldrig varit tidigare men det fanns tydligen en affär som lockade alla:

Alko! Som dignade av flaskor i alla former!

Per-Erik spanade in Whiskyhyllan.

Och hittade till slut ett par goda favoriter!

Men blå Diesel? Nja, jag vet inte...

Carina och Marika kollade in lite andra små godingar!

Sedan blev det incheckning på hotellet "Cape East" där vi skulle ägna oss åt spa-aktiviter hela eftermiddagen! Härligt! Och det mest oväntade var nog att vi alla bestämt oss för att börja med ett träningspass i deras Gym! (Du skulle ha varit stolt Anki!)

Vi började med uppvärmning och jag körde också min personliga mil på crosstrainern!

Sedan fortsatte vi att testa maskinerna! Litet och fint gym med underbar utsikt över älven!

Grabbarna kör hårt!

Och vi blev till och med svettiga! Skönt att börja med en genomkörare innan det var dags att gå tillbaka till rummet, byta om till badrock och tassa i foppatofflor över "isgläggan" till Spaet!

Badrockarna hade lite olika storlekar. Eller så var det bara människorna... Haha!
En del fick alltså långa och andra kortkorta!

Här är (nästan) hela gänget samlat innan avfärd!

Oj, så sköööönt det var! Vi har bastat, badat, ångbastat, scrubat, ansiktsmaskat och badat i jaccuzzi, isvak och badtunna. En helt fantastisk eftermiddag/kväll som vi njöt av i fulla drag! Riktigt avkopplande!!! Så bra att vi känner att vi vill göra om det snart igen! Efter att ha samlat ihop oss lite var det så till slut dags för en sen middag.

Snygg ljussättning utomhus! Och det behövs nog eftersom husen är ganska fula... Men restaurangen låg i en annan, äldre byggnad och var riktigt charmig!

Snyggt med ljussatta träd!

Och brinnande eldar!

Till förrätt fick vi en Vichyssoise på potatis och palsternacka med rökt röding och hummerolja. Jodå, inte alls illa!

Älgfilé till varmrätt som var jättegod men med en tråkig och torr potatis. Hur som helst godkänt! Jag känner att gårdagens middag var svår att toppa men det här var också gott!

Lite märklig dessert som fått namnet "Som göms i snö" - en underlig blandning med hjortron, mandelkaka, fluffad kokos och choklad. Den får betyget "sådär" och kändes kanske mer som ett experiment. Men man vill ju ha något sött efter maten!

Nu gör sig bastutimmarna påminda och vi känner att det är dags att krypa ned i bingen! Ser fram emot härlig sömn efter en utomordentligt trevlig dag med goda vänner och många skratt! Tack ska ni ha och Godnatt!