Bryggargatan!

Så här nära en religiös upplevelse har jag nog aldrig varit! Oj, oj, oj såååå vansinnigt bra! Vi har ätit de mest fantastiska rätter och satt till bords i fyra och en halv timme! Värt varenda minut och varenda krona! Ja, jag måste dela med mig av härligheten! Började med att klä upp mig och trivdes så bra i min nya outfit!


Rolig och superhärlig ärmlös top från MQ och min skinnjacka! Jag var nog också gladare än jag såg ut! Haha!


På plats tillsammans med våra matvänner Leif och Åsa! Glada och förväntansfulla miner även innan middagen!


Skål Leif! Det här har vi alla sett fram emot länge och vi blev verkligen inte besvikna! Vi hade valt att gå "all in" och skulle därför äta deras 7-rätters smakmeny!


Vi blev först bjudna på ett intressant tilltugg! Paltchips med två olika röror! En del valde också vinpaket till de olika rätterna och en del avstod. Man får ju välja själv på hertzen och jag som körde valde således att avstå! Bra va?


Rätt 1: Lättrökt tjäder med syltade kantareller och lingon


Mellanrätt: Hembakt surdegsbröd i form av pyttesmå formbröd...


Och brynt vispat smör... Mmm....


Rätt 2: Stekt kungskrabba med mousse på pilgrimsmussla och selleri. Allt smakade ljuvligt men det här var verkligen kvällens höjdare!!!


Åsa inväntar nästa fiskrätt och skulle heller inte bli besviken!


Rätt 3: Stekt marulkskind med krämig skaldjurssoppa och broccoli


Full fart i det öppna köket mellan rätterna! Fullsatt ikväll och goood stämning på alla sätt! Hela känslan på restaurangen var att man kommit till ett annat land eller åtminstone en mycket större stad! Vilken fantastisk lyx att äntligen ha ett utbud av den här kvaliteten här i Skellefteå! Jag är lyrisk!


Rätt 4: Salviastekt kalv och kalvbräss med sötpotatis, rostad vitlök och salviasky


Kockarna serverade också skyn/såsen vid bordet. Trevligt!


Jag var så här glad och nöjd heeeeela tiden!


Rätt 5: Stekt reninnanlår med karl-johan puré, hasselnötter och rödbetor


Rätt 6: Getost (i tub!), Bryggargatans frukt och nötbröd med maltkross och fänkålsmarmelad. Urläckert!


Den här osttallriken var hur kul som helst! Getostcrèmen underbar!


Slutligen rätt 7: Hjortroncrème med yoghurt och kolaglass... Sååååå otroligt gott!

Läckert, genomtänkt, vällagat, urgott, supertrevligt, kontinentalt - en riktig kvalitetskväll med goda matvänner! Oj, så nöjd jag är! Hit ska vi gå igen! Så snart som möjligt! Kan bara tipsa er alla om att de 890:- som 7-rättersmenyn kostade är väl investerade slantar! Vilken upplevelse!

Nu ska jag sooooova gott!
#1 - - Emilia:

GUD VAD SNYGG DU ÄR!!! :)

#2 - - Monica:

MEN TACK GULLEGUMMAN! :))