Vilken maaaagisk kväll!!!

Det blev lyckat! Allt gick precis så bra som jag hade hoppats och jag är sååååå nöjd! Tillfreds med alla som har jobbat och t o m nöjd med min egen insats - vilket brukar vara det allra svåraste! Vilken magisk kväll! Vilka fantastiska artister och roliga människor!!! Det här blev bättre än bra! Jag är lycklig!
 
Det här låter kanske skrytsamt men ni som känner mig vet att jag ställer ganska höga krav på mig själv och därför sällan är hundraprocentigt tillfreds. Men ibland händer det och ikväll var verkligen en sådan gång! Men jag får väl göra en snabbgenomgång! Nu är klockan snart 03.00 så det får bli en snabbis! Jag är rätt trött... :)

Började dagen med att åka runt och hämta de sista prylarna innan jag åkte ut till lokalen, som jag nu kan avslöja var den stora danshallen i Djupgroven! Det perfekta stället för ett "Bonnaparty" som var årets tema. Allt från bönder till Cowboys var tillåtet och många kom väldigt fint klädda! Efter att ha ställt ut blommor, satt upp skyltar och gjort de sista sakerna inomhus började också alla göra entré.


Lindgrens Lantbruksmaskiner levererade traktorer! Den första var en gammal BM Viktor!


Cookies & Beans var först ut med soundcheck!


Fina Frida Öhrn har jag faktiskt showat med en gång! Hon är såå begåvad!


Åsa anlände och satsade varken på begåvning eller pengar... Hon gjorde en Marilyn! Här hade jag fått upp en del av skyltarna jag hade gjort!


Dukningen klar! Blommorna på plats och ljuset testas!


Wiking anlände i sin farfars gamla Chevy Nova från 1965!


Bullridingutrustningen kommer på plats! Rätt rörigt packad... Men det blev bra!


Och här glider Pär Normark in i Brolles Cadillac! Roooooosa!


Sedan var det dags för oss att soundchecka! Gick som en dans!


Vi var kanske inte lika seriösa - men jädrigt glada!


Snygg ljussättning gjorde Acke från USTAB! En kanonbra kille! 


Och kommer Brolles bil så kommer också han själv. Dags att kolla ljud tillsammans med The Buddies!


Brolle rädda faktiskt oss ikväll! Vi skulle ha haft Rednex men sångerskan har allvarligt insjuknat så vi fick lösa detta bara för ett par dagar sedan! Tur!


Jussi började plocka fram den goda buffén som Pär "Food" Johansson tillagat! Rustik och lite bonnig mat - men djuuuuriskt god!


Hästarna tog plats i hagen!


Och gästerna anlände enligt tidplanen som för övrigt höll på några minuter när! Nice!


Amerikanerna Judah och Cameron tog några ljuvliga språng i det höga gräset. Vi illustrerade med att sjunga "Sound of music"... Haha!


Jänkarna var först ut på tjurarna men kanske inte de som satt kvar längst...


Anki såg förskräckt ut men klarade sig bra!


Det gjorde kanske inte alla...


Snygga munderingar hade Erik och Anna som blev kvällens bäst klädda par!


Snygga cowboys!


Sedan drog vi igång! Vi började med förrätt och sedan gjorde jag och Åsa två pass. Både som de pigor vi var under kvällen samt som Belinda och Emma. Det gick kusligt bra även om allt gjordes på engelska! Vi hade sååå roligt! Och publiken var verkligen med! Jag har fått så mycket beröm ikväll av alla för allt att jag måste sträcka på mig ett par centimeter! Och kanske gå och lägga mig... Haha!


Cookies & Beans körde sitt set efter desserten och var skitbra! Fullt ös och otroligt bra stämsång och roliga arr! Roligt och imponerande!


Gladast ikväll var nog Kim som fick komma upp på scenen tillsammans med sina favoritartister och köra munspelsduell med Frida!


Därefter öste vi på ännu mer! Brolle gjorde entré tillsammans med The Buddies och det svängde nåt kusligt! Bra musiker och mycket rock n'roll! Nice!


Brolle trivdes och körde betydligt längre än planerat! Det tackar vi för! Han är så bra på scenen och tar publiken på ett otroligt proffsigt sätt! En entertainer av hög klass!


Där avslutar jag rapporten eftersom jag nu knappt kan hålla upp ögonen! En helt fantastisk kväll! Jag tackar allra ödmjukast för att jag ännu en gång fick detta roliga uppdrag och lägger igen mina ljusblå! Bra jobbat alla och Tack för ikväll!
#1 - - Maria:

Stadsfesten kan slänga sig i älven, satan om jag hade fått vara med på´det där partyt. Vilket drag det måste ha varit. Allt i min smak, sa jag att jag är en bonnatös från norrbotten?

Svar: Ja, det var en helt otrolig fest! Hur kul som helst att jobba med! Du skulle garanterat ha trivts!
Monica Lindgren