Vilken härlig start!

Nu är jag sådär glad igen! Den här dagen har också gått som på räls och det känns helt fantastiskt! Vi började morgonen med kollationering för "Mens Night 2" med hela produktionsgänget. Fick låna plats på Västerbottensteatern idag och det tackar vi extra för! Kollationering är en första genomläsning av manus med alla inblandade och det ville vi gärna ha innan semestern för att få synpunkter och ha tid att skriva om och bearbeta innan repstart i augusti. Jodå, jag vet att vi ska ha semester - men från ett så här personligt projekt kan man inte ta helt ledigt. Det finns ändå i huvudet hela tiden!
 
Började med lite genomgång av scenografi och tankar med produktionen innan vi körde en läsning! Åsa var på hugget! Ja, det var nog jag också eftersom det gick ganska fort... :)
 
På plats fanns också Johanna som ska göra koreografi samt Peter som blir vår tekniker under hela spelperioden! Ja, vi bjöd också på bullar - kanske därför som alla kunde komma...
 
Och jordgubbar och grädde! Kanske därför som får filmare David fick ett så galet uttryck...
 
Hans kollega Adam kom sent men fick ändå vara med på bild! Varför? Joooo, han och David hade också köpt blommor och sjöng för mig! Tusen Tack! Jag blev väldigt överraskad och glad! Igen! Haha! I bakgrunden tror jag att Kågis omfokuserat och nu ägnade sig åt fotografering... Hallå! Du ska ju regissera!
 
Lillemor kommer att dela regiuppgiften med Kågis och det är vi väldigt tacksamma för! Roligt med mer input och konstruktiva synpunkter! Tack vare kloka och insiktsfulla åsikter så strök vi tre av texterna (vilket behövs) och kortade lite i en annan. Mycket bra eftersom vi skrivit alldeles för mycket...
 
Vi avslutade med en stadig lunch på Nordanågården (Tack för att vi fick plats Anders!) och när alla hade åkt stod jag och Åsa och bara kände oss nöjda! Vilken dag! Alla tyckte att vårt material var roligt och viktigt och vi är så peppade att köra igång tillsammans! Det här kommer verkligen att bli kul!
 
Och när man är glad ska man ta bilder! Vi skulle försöka ta en blåsig bild framför lusthuset. Gick väl sådär... Men efter 30 knäpp och lika många skrattanfall måste i alla fall de som satt inne i huset ha fått lite roligt!
 
Sedan har vi ju svårt - både att stå stilla och hålla klaffen...
 
Men vi kom ihåg att sträcka på halsarna! Tyvärr samtidigt som vi blundade... Haha!
 
Men till slut så! Och nästan hela lusthuset kom med! Och vi ser lika glada ut som vi också är! Vilken härlig uppstart! Stor Kram Åsa och Tack för att jag får jobba med dig!
 
Efter lunchen hamnade jag i frisörstolen hos Sara och tänkte nog ta en "före" och "efter" men jag blev så outgrundligt trött så det blev bara före... De senaste dagarnas stress rann ur mig när saker och ting föll på plats och jag fick sätta mig ned! Höll nästan på att nicka till så när jag kom hem slängde jag mig i soffan - och somnade! Vaknade en kvart innan mitt Indoor Walking-pass så jag kom med andan i halsen - men jag hann!
 
Nu är jag nöjd och trött, ska ta en dusch och bara njuta av kvällen och mina fina blommor! Imorrn blir det faktiskt lite jobb innan vi ska iväg på firande men det gör ingenting. Jag har ju så roligt! Det jag ska göra är att ta mått till kostymprovning inför filminspelningen och skicka några mail angående förändring i planeringen för nästa hektiska vecka. Men nu - bara vila! Ses imorrn!