Vardagsbekymmer...

Återgång till vardag igen och jag har försökt komma ifatt lite här hemma. Man har ju samlat på sig en hel del tvätt och i huset har det samlats en hel del damm... Men det är ju världsliga bekymmer när alla mår bra!

Nå, vad har då hänt under tiden vi var borta? Åkte på Maxi för att proviantera igår kväll och möttes av denna "happening":


Någon har brutit sönder skylten mot Haparanda... Kanske någon som hatar IKEA? Och vid Lakkapää finns det blommor. Spännade!


En luftballong seglade förbi Solbacken och det såg ju väldigt trevligt ut! Så länge som man själv får vara på marken! Det där är lite för svindligt för mig...


Här hemma blommar det för fullt! Ser ni så fina maskrosorna har blivit... Planerade in en gräsklippning framåt aftonen eftersom gräset också blivit hur långt som helst! Men först tvätt! Vi har ju hunnit byta alla sängkläder också så det blev några ordentliga högar!


Men va fanken!?! Då har mekanismen till tvättmaskinsluckan gått sönder och jag upptäcker inte detta förrän Electroluxservice har stängt. Fästet var ju så ordentligt också... I millimetertjock plast... Åhhhh! Det här kommer att bli en tuff helg! Eller kanske bara en skitig!


Den som har en lucka till en Electrolux WH 3335 får gärna höra av sig!

Lika bra att strunta i tvätten och gå ut för att klippa gräset! Vi köpte ju en ny gräsklippare för två år sedan och den har verkligen gått som en klocka!


Tills idag... Det rinner bensin... Hela tiden... Spricka eller läckage ur bränsletanken. Jag tror personligen att dessa saker är ett tecken på att vi inte skulle ha kommit hem... Eller så kanske vi aldrig skulle ha åkt bort! Haha!

Ja, det blev en runda med dammsugaren istället och jag tyckte att den sög dåligt... men den höll i alla fall runt huset och nu har jag ställt bort den! Lika bra! Drog igång gasolgrillen och förväntade mig nästan att den skulle explodera men den höll också!


Snabbmiddag med grillat och ugnsrostad färskpotatis. Orkade inte göra några sensationella uppläggningar. Jag var för hungrig...

Nu ska jag sitta stilla och se om det är något mer som ska djävlas... Haha! Nej, det blir nog bra och blir det inte det så får jag väl ta en promenad! Då brukar åtminstone humöret bli bättre!

Ha en bra kväll alla!