Svisch!

Hur snabbt försvann inte den här dagen? Ja, nu tror ni säkert att jag sovmornat mig igen men nej, jag var uppe före sju eftersom vi inväntade sotarens årliga besök. Och sedan var det ju dumt att lägga sig igen när det såg ut så här utomhus:


Sol! I Schwärje! Bara att sätta igång med den nödvändiga tvätten! 4 maskiner har jag hängt ut som alla har torkat! Lovely! Klippt gräset har jag också gjort och gräsklipparen läckte bara lite... Haha! Bakade också en kaka mellan varven...


Sedan dök Oskar och Lisa upp och valde att fånga dagen på bron! Underbart! Jag älskar när han spelar gitarr! Man saknar det alldeles oerhört när han inte är hemma!


Senaste nytt i serien: "Vilda djur på tomten!" - Sädesärlan! Och i fågelholken är det full fart - liksom i idegranen där ekorrungarna härjar. Ja, det rör på sig även om det känns en månad senare än vanligt. Jag har inte ens köpt sommarblommor! Bara penséer - som tål frost...


Men idag var det skönt! 32 grader i skuggan! Nej, solen ska det vara... Haha!

Nåja, jag jobbade vidare med lite utomhusstök innan det var dags för dusch och då hade det inte ens hunnit bli lunch! Otroligt! Sedan har det blivit jobb och lite textarbete. Tror att jag kom överens med slutlåten till sist. Kanske pustning imorrn men det går åt rätt håll! Fick ett roligt besök som avbrott så jag har också hunnit dricka kaffe på altanen och surra lite med en kompis! Kul!


Sedan bar det iväg för lite provsmakning av mat! Inget dåligt arbetsuppdrag en vanlig onsdag! Det här mina vänner var sagolikt gott! Och det var bara en av rätterna! Kommer att bli såååå bra! Vem som lagat? Samme man som också bygger studio i gårdshuset:


Pär Johansson! Nu har han lagt fint lutat golv, satt in nytt tak och fått in spotar som han nu förevisar dimmereffekten på... NOT! Haha! Jo, han kom på hur det funkade till slut!

Ja, det var supertrevligt att träffa både Pär och Mie en stund i deras fiiina hus! Tack för all god mat! Jag är fortfarande så mätt! Desserten var helt ljuvlig! Har dock fått ett bakslag sedan jag kom hem då ett gäng jobbare från en idrottsförening har backat ur... Inte bra! Behöver 10 gubbs redan nästa vecka... Får jaga runt lite imorrn! Ja, allt kan ju inte gå på räls...

Nu har jag också varit och bunkrat mat på ICA samt sträckt lakan i massor. Känner mig lite trött och ser att klockan ju har blivit rätt mycket. Känns fortfarande som om det vore förmiddag... Nej, en prommis så att man får lite ordning på kroppen innan det är dags att sova! Svisch!