Mera kärlek!

Jag tycker ju om väldigt många människor och saker så jag fortsätter väl på samma tema dagen ut! Nästa kärlek är dock maaaaaaat! Älskar både att laga och att äta! Det syns väl också men jag tycker att livet är för kort för att späka sig - bättre då att röra på sig utemellan.

Anledningen till kvällens glädje är en underbar Västerbottensostöverbakt Havskatt! Jag blev störtförälskad! Vi har precis förlovat oss... Haha! Nej, jag skojar! Det har vi inte. Jag åt tyvärr upp honom...


Det frasiga täcket av Västerbottensost, smör och rivet bröd blev supergott ovanpå fisk, räkor och dill. Receptet och fisken kommer som vanligt från Brobergs Fisk! Gå in och förlusta er: http://brobergsfisk.se/2012/04/07/havskatt-med-rakor-och-vasterbottenstacke/! Och det här får jag inte betalt för att säga - men jag gör det ändå! :)

Mitt täcke blev en aning mörkare än deras men det beror på att jag också spelar Wordfeud medans maten är i ugnen. Inte riktigt att rekommendera men jag hade tur och fisken hann bara upp i 53 grader! Vitvinsåsen blev också en egen variant där jag toppade med fiskkrydda som nog också gav lite mer färg. Till detta: Färskpotatis och sallad! Nu är jag hur mätt som helst och ser fram emot en kvällspromenad för att balansera upp kroppen lite!

Jag trodde ett tag under middagen att jag höll på att bli sjuk, få feber, eller möjligen komma i klimakteriet! Jag blev så varm att jag fick kasta av mig koftan!


Då upptäcker jag att maken förbättrat temperaturen genom att elda en brasa! Det glödde som attan bakom ryggen! Så nu är jag också frisk igen! Därför finns inga ursäkter för lite motion!

Ha en underbar kväll alla fina människor! Ses imorrn!