Kääääääärleeeek!

Ääääälskar kärlek! Den gör mig varm, glad, upprymd och livet mer värt att leva! Nu är jag lite extra glad eftersom ett av kärleksbarnen träffat en så underbar tjej! Därför ägnar jag också dagens första inlägg åt dessa fiiiiina!


Oskar och Lisa! Igår extra fina eftersom det var studentmiddag för Lisas lillebror!

Idag har jag också fått hastigt besök av hans blivande svärmor och vi är precis lika nöjda och upprymda båda två! Superlyckliga över att ha fått tillskott av sådana svärmorsdrömmar! Stackars ungdomar... Mammor kan verkligen vara "a pain in the ass" men kärleken till barnen är verkligen svårstoppad!

Lite mer kärlek känner jag också till den maskin som kommer hem till oss på måndag! Jag är ju en oerhört impulsiv person som gillar att få saker och ting gjorda - i racerfart! Därför åkte jag ner till Elon, stegade in 13.47 med 13 minuter tillgodo innan stängning...


Kollade in maskinerna, fick suverän hjälp av bäste Thomas Larsson, valde och slog till! Det blev tydligen en Bosch... Haha!


Bara att skriva kvitto, slänga fram börsen och betala!

Måndag eftermiddag kommer den att stå installera och klar i tvättstugan! Det gillar jag extra skarpt! 13.57 - 10 minuter senare - stegade jag ut igen! Djuuuuriskt nöjd över denna snabba shopping! Och faktiskt ännu mer över att få en ny tvättmaskin! Känner nästan lite kärlek till den innan den ens har kommit hit hem... Not bad! Det är precis som det är sagt: Kärleken övervinner allt!

#1 - - Eivor Norén:

Du är en härlig människa, skulle behöva lite energi av dig nu!!! Jättefin bild på ungdomarna!!

#2 - - Monica:

Tack Eivor! Vill gärna ge dig extra energi just nu! Hör av dig om du vill gå en prommis och surra lite! Kramar!!!

#3 - - Ingrid Johansson:

Hej Monica! Är nybliven kund hos Brobergs fisk. Får min första leverans måndag den 18. Min man surrande på mej, varför köpa fisk från Umeå när det finns här på ICA, och mycket billigare dessutom. Jag beställde, ljög om priset, och Brobergs har lovat att stryka över priset på fiskpaketen med SVART tuschpenna. Bussigt va?? Och jag lugnare.....Skönt också att en skelletbo också är kund där......

Maten ser jättegod ut, har aldrig ätit havskatt......får se.....kanske måste efterbeställa , då kan Brobergs stryka över priset och skriva "varuprov" med tuschpenna. Dom verkar vara trevliga prickar de där Brobergs!!

ha´de´/ingrid j

#4 - - Monica:

Hej Ingrid! All fisk från Brobergs är kanonbra och hittills har jag testat Rödtunga, Torskrygg, Marulk, Kungsfisk (Uer), Havskatt + deras sill, lammytterfilé och lammfärs! Allt supergott! Och fisken är så mycket bättre än den på ICA! Styckfryst och klar - bara att tina och laga till! Lite dyrare ja, men man lever ju bara en gång och mat är såååå gott! Lycka till! Du kan säkert göra den här rätten med någon av de fiskar du beställt!

Ha det bra!

Monica

#5 - - Ingrid Johansson:

Bara maken som pratar pengar...jag är nog fast hos Brobergs nu för gott. Hela deras beställningslista är lockande. Kvalité får kosta.



Inga fler torskblock här inte........



Hälsn och sov gott!



ingrid