Surt...

Igår var jag ju så vansinnigt uppåt och kärleksfull och glad och jag vet inte allt... Nu tror jag att vädret har fångat in mig i ett "mood" jag inte vill vara i! Sov oroligt och känner mig allmänt seg och dagen efter. Längtar efter en promenad och lite frisk luft - får väl snart trotsa regnet och ge mig ut i alla fall! Jag förstår verkligen allas klagomål under veckan vi var bortresta. Det här är inte kul! Nu ska vi ha sommar! Och sooool!

Men jag ska inte vara negativ. Det finns alltid saker att glädjas åt! Igår åt vi ju en suverän middag och satt här hemma i vår ensamhet och längtade efter dessert... Nu hade vi ju bestämt att vi skulle försöka sluta med det... MEN, tror ni inte att då kommer sonen hem med en fantastiskt god Cheesecake som han och flickvännen gjort! Och när man får en efterrätt så måste man ju smaka... Haha!


Cheesecake med lemon curd och jordgubbar! Lovely! Ja, nu känner jag att jag blir lite gladare bara jag tänker på den. Synd bara att den är slut...


Man kan ju också glädjas åt allt som växer! Om man nu vill det... Gräsmattan är redan tjock och skulle behöva klippas igen trots att vi gjorde det för två dagar sedan. Gödseln har i alla fall effekt!


Pilen - denna överlevnadkonstnär - skjuter nya skott och kommer nog snart att vara lika grön och frodig igen! Lite glad kan man ju vara åt det också...

Gladdes också åt att Lisa kom för att äta lunch vilket gjorde att jag fick tummen ur och gjorde biffar med bulgur och grönsaker. Helt OK. Och väldigt trevligt att ha dessa söta ungdomar här hemma! De ställde t o m upp och spelade Yatzy med mig efter maten. Jag älskar Yatzy!


Och de verkade inte ha så tråkigt heller!


Jag brukar spela med hela kroppen... Inte så vackert men jag har mina egenheter!


Och skrattar ofta! Så roligt att ha Oskar hemma ett par veckor! Han sprider en enorm glädje omkring sig! Mindre bra var det väl att han hade så otroligt mycket tur idag...


Ja, ni ser vad som är på gång... En vinst...


Yezzzzzzz! Jag kom faktiskt sist idag - men det gör ingenting! Det är alltid själva spelandet som är det roligaste! Så finns det någon annan Yatzyfantast där ute så hör av er! Vi kanske kan ha en turnering? Haha!

Nej, nu är jag verkligen helt väck i skallen. Måste gå ut! Sluta regna - jag behöver luft! :) Synes!