Tömd...


Full fart, fint väder och jag gick ut hårt med ännu en morgonrunda i solskenet! Så härligt!

Men ni minns säkert en del att vi åt hejdlöst mycket igår? Man kan säga att det därför blev en intressant runda. Jag tog mig runt hela vägen men fick lite bråttom hem igen... Haha! Ja, "ondschka ska ut" som Peter brukar säga! Skönt ändå att ha tränat och när jag kom hem städade jag också ur bilen som nu ska ta oss på ett par veckors tur söderut! Vi åker imorrn och därför har det blivit packning och stök hela dagen. Vi är inte klara ännu men det blir... Tur att jag avslutade gårdagen med att klippa gräsmattorna superkort så att jag slapp göra det i värmen! Men å andra sidan så rack ju inte solskenet heller särskilt länge...

Känns faktiskt sådär att åka bort. Jag har inte hunnit stanna av här hemma som jag brukar och det är faktiskt vädrets fel. Jag behöver sol för att koppla av och då är det bästa jag vet bara att vara hemma på baksidan. Nu har väl inte solen varit så flitig men jag hoppas vi får en och annan dag framöver i solstolen. Jag har i alla fall laddat med flera nya böcker och ser fram emot att göra "ingenting".

Men vem tar hand om huset och blommorna då? Jo, vi har gooood hjälp! Först är ju Emilia hemma en vecka längre och sedan tar grannarna över. Blommorna har vi överlämnat till en dam som ständigt är på hugget:


My Bergvall! Hon lovade på stört att fixa det mesta när familjen kom förbi idag! Tack! Det känns tryggt!


Men hon får faktiskt hjälp av sina söta föräldar! Om de nu kan slita sig från varandra... :)


Annars kan det ju hända att My har hunnit plocka allt som blommar... Nu gör det ju ingenting och här hade hon faktiskt lov att plocka blommor till sin kompis. Och till sig själv - vilket var väldigt viktigt!

Fortsatt fix hela eftermiddagen och mera matshopping! Herregud så mycket folk! Kan inte alla andra åka på stranden när det är vackert väder? Haha! Nåja, jag kom hem till slut och nu har jag gjort en sallad som vi ska äta till middag. Under tiden jag stökade i köket hör jag ljudet från vattenslangen... Det betyder att det är en bil som tvättas - och att det inte är jag som gör det!


Maken körde hårt och tvättade t o m min bil! Tack snälla! Gläder mig åt att komma hem till den igen! Men nu är det paus för middag. Återkommer!