Nedtrappning

Gårdagen blev verkligen seg. Gick länge omkring som ett rufsigt troll och hann både skjutsa tillbaka returerna till Food, hämta dotter och få främmande två gånger (ursäkta looken) innan jag ens kom mig iväg till duschen... Och när jag väl hade varit där så kom jag på att jag skulle ta en kvällspromenad - med andra ord lika svettig och snygg igen... Men det var ju helt OK att softa lite. Jag försöker trappa ned nu och inse att jag faktiskt ska ha semester!!!


Vacker himmel igår kväll och vackert väder även idag när jag väl behagade stiga upp... :)


Fick förmiddagsbesök av makens söta syster som hade med sig den present jag skulle ha fått i lördags. Jo, de skulle ha varit med på festen men migrän stoppade det hela. Synd!


Syndigt goda var också dessa dumlekakor som fanns i paketet! Måste provas direkt! Och hur ska jag hålla mig från att tömma hela lådan?


Vi hann i alla fall med lite fika i solen tillsammans med Berith, Krister och Mikael. Emilia hade hunnit vara ute på en prommis redan och jag funderar på att ta en även ikväll! Det är härligt!

Hann med en timme på altanen innan solen gick i moln och jag drog iväg till sminkprovning inför TV-inspelningen i augusti. Tiden kommer att vara knapp så det är bra att få testa uteendet i förväg. Jodå, Lisa är både snabb och duktig så det här kommer inte att bli några problem. Om jag blir så särskilt snygg i det där läppstiftet återstår att se men det passar min rollfigur på pricken!


Därefter soptippen med allt skräp från festen, matshopping på ICA Maxi och därefter drog jag igång tältrivningen! Gick förvånansvärt snabbt och jag gjorde bara ett fel den här gången också! Typ samma! Haha!


Måste också lägga in en bild av denna underbara betongfigur som jag fick av Åsa i lördags! Den är väl bara för härlig! Jag har den i närheten av solstolen för att påminna mig att slappa! :)


Sedan blev det grillmiddag! Ikväll hade Emilia varit på gymmet också så jag fick lite dåligt samvete att jag missade Indoor Walking men jag får som sagt var gå ut en sväng istället! Vi åt grillad kyckling, lammfilé och sallad. Gött och nyttigt!


En del fick inte vara med och äta vid bordet och det ser faktiskt ut som om hon surar...


Jag har också njutit av de vackra blommorna jag fick! Jag ser dessa som ett tecken på att solen nu kommer för att stanna! Jag har ju semester och förväntar mig därför fiiiiint väder! Hör du det? Ja, nån borde i alla fall lyssna tycker jag.
 
Ha en fin måndagkväll alla glada! Nu blir det prommis!