Bra men slitsamt!

Vi åkte in till stan för en eftermiddag med shopping och strosande. Redan på väg till tunnelbanan i Hornstull så stötte vi ihop med Marcus Birro som jag naturligtvis stoppade för att tacka för alla hans klockrena krönikor! Jag har faktiskt gjort det via mail en gång och fick trevligt svar direkt. Nu blev det ett par minuters prat och kanske tycker han att det är jobbigt att bli stoppad på gatan men han verkade i alla fall uppriktigt glad! Jag utsatte honom dock inte för fotografering till bloggen... Jag måste ha blivit med nån sorts farstu?


Rundan på stan inleddes på Designtorget och den här brickan skulle ha passat så bra på vårt rumsbord men gick inte att köpa utan stället under och kostade med detta nästan 3000:-... Lite väl svettigt!


Fönstershoppade också och den här pinnstolen från Designhouse Stockholm är väldigt fin!


Men det är inte bara sjön som suger... Vi var tvungna att ta paus för sen lunch och nu blev det buffé på Pizza Hut. Inte så nyttigt men väldigt gott! Och här träffade vi vår trevliga musiker Lars Kastberg som var i storstan med sin hustru! Kul!


Mera travande på stan och den här T-shirten kunde ha varit som gjord för maken. Synd bara att den inte var så snygg...


Tror inte att jag var ensam om att tycka det eftersom det fanns ganska många kvar på stället... Men vi shoppade andra saker. Bok, lite kläder, väska, små presenter och lite andra "bra-att-ha"-saker! Ska försöka hitta en ny Julienneskalare men alla ställ har gapat tomma... Får leta i Göteborg.


Och en riktig shoppingdag ska väl innehålla en fika på stan? Vi valde NK eftersom det var det lugnaste stället... Skönt att vila både benen och öronen en stund!


Och NK levererade! Citronmarängpaj och kaffe! Gött! Men jag började redan där fundera på om jag inte måste ta en motionstur ikväll och när vi gick vidare över "plattan" så verkar det vara fler som tycker att jag ska motionera :


How far can you run? Nja.. inte blir det särskilt långt om jag fortsätter att stoppa i mig så här!


Nåväl, heldag med middag på stan gör att vi nu säger hej då till Stockholm! Som vanligt trevligt att ses men nu börjar zigenarblodet bubbla och imorrn styr vi vidare mot Göteborg!!! Ska också bli väldigt trevligt! Avslutar med några klokord från två rätt olika personer:


Johnny Cash kör den hårda linjen och den här satt på en herrbutik!


Och hårdingen Strindberg verkar ha mjuknat! Det här var ett riktigt bra citat så det kan jag också stå för själv! Ha det bra alla glada!
#1 - - Sofi:

Det är inte bara Birro som ska hyllas - det ska även du! Kanonbra blogg! Här bjuds på skratt, funderingar, fin-fina bilder och kloka ord. OCH dessutom lär man sig ngt nytt, detta inlägg fick mig nyfiken på julienneskärare - som verkar vara jättefin grej, ska tipsa maken... ;)
Ha det gott o hälsa även till favvo-fotografen!
/Sofi

#2 - - Monica:

Tack sötaste Sofi! Fotografen hälsar tillbaka! Kram!