Trådlöst...

Ännu en slappardag! Kan räkna många sådana de här två veckorna och det är väl bara för härligt! Har dock börjat med lite räkenskaper för att prova på hur det känns att sitta vid jobbdatorn. Jodå. Det gick bra. Men jag blev snabbt trött... Haha! Ska fortsätta imorrn men var tvungen att göra en insats då jag bl a glömt betala ut lön till mig själv...

Annars är det lugnt! Nästan för lugnt! De trådlösa nätverket ligger nere och jag fattar inte riktigt vad som är fel. Har ju även ett mobilt bredband så det blir inget akut problem - och märkligt nog funkar också den fasta linan in som vi har i kontoret! Men jag kanske ska göra som mamma brukar göra när hon har datorproblem: Slå av allt så brukar det gå över...

Har finskottat lite idag och putsat av bilarna som dock borde fått stå i varmgarage någon dag för att återgå till någon sorts isfri tillvaro. Har också tittat på maken som skottat lite tak:


Den hemmagjorda takskottaren funkar alldeles utmärkt! Jo, han har en snöräv också men då måste man ju stå på taket. Den här kan man som synes använda nedifrån. Han har varit allert idag den käre maken. Bjöd också på hemlagad lunch!


Intressant skapelse... Hamburgare på rostat bröd med sallad, kethup och senap. Ja, jag gick inte i taket av glädje men själv tycker han att han borde utses till Årets kock 2012! Ja, det smakade inte alldeles oävet (som min mamma skulle ha sagt).

Nu ska vi göra en ceasarsallad med kyckling till middag och så blir det TV-kväll med Riktiga män och Frågesport! Börjar vara lite trött på alla sportsändningar även om Hellners insats idag var helt otrolig! Just då var jag tyvärr och handlade mat men det är ju också förenat med lite tunga insatser - både betalning och bärning!

Sätter in en bild till för er som fått abstinens efter takskottaren:


Fungerar fortfarande! :)))
#1 - - Britt Ö:

Vilken intressant takskottare! Har han tagit patent på den? Skulle vara perfekt för alla höjdrädda (t.ex. jag =), som aldrig i livet skulle våga upp på taket med en snöräv).