Slapparsöndag!

Det är riktigt härligt att vakna utan väckare och stiga upp till en helt ledig dag! Jag hade på känn att det var något jag skulle göra idag men så länge jag inte kommer ihåg det så slipper jag väl? Maken har däremot jobbat hela helgen så jag har pysslat här hemma i min ensamhet och spelat musik på hög volym! Det är också ganska härligt!


För att glädja honom har jag också bytt glödlampa i köket och satt dit ett par nya ljusstakar på brickan. Vi eldar ju rätt mycket ljus så det är kul att byta. Kan man säga att jag har renoverat köket idag då? Haha!


Lagade också en hittepå-pastagratäng! Fräste upp lite fläskfilé, bacon och lök. Blandade med tomatsås och kryddor och lade detta i botten på formen. På toppen blev det pasta blandad med ostsås. Ja, det smakade inte alltför illa även om det är roligare att äta tillsammans!

Tog med en matlåda och stack iväg till syrran eftersom jag kände mig lite social efter maten. Det visade sig att vi båda irrat lite på Solbacken idag på jakt efter någon att surra med! Nästa gång får vi ringa varandra tidigare! :)


Så nu har jag hunnit mysa i soffan med My och tittat på Wall-E!


Medan mamman lekte "dammsugarrobot" så hann vi också busa en hel del! :)


Spännande film! Söt unge!


Och full i sjutton! Klart att hon också skulle ha glasögon!


Lämnade dem när My landat i badet med sin docka "Naima Evelina" som faktiskt både kan dricka och kissa! Sedan började plaskandet och då fick jag och kameran packa ihop! Alltid mysigt att träffa er tjejer och tack för kaffet!

Nu ska jag sätta mig i TV-soffan en stund. Har köpt nya matta i köket och städat lite idag så det blev en del gjort i alla fall! Så pass att jag kan säga att det räcker. Jag känner mig alltid seg när jag har jobbat kvällen innan och det är faktiskt helt OK att ta det lugnt "dagen efter"! Men på tal om dagen efter så tror jag nog att det är många från gårdagen som är betydligt segare än mig! Det bjöds inte på särskilt mycket alkohol men många hade grundat redan innan festen med varierande resultat...

Det enda jag kan irritera mig på - och det gäller många fester - är att när alkoholen går in (hos vissa!) så går vettet ut. Om man blir bjuden på dyra fester, god mat och hotell mm - visst kan man hålla klaffen den enda stund som företaget håller information eller hälsar välkommen? Det måste väl vara normal hyfs!

Jag minns t ex ett skräckexempel från en ort i inlandet där Kommunchefen höll ett jättebra inledningstal (inledning!!!) med en sång han hade skrivit som han också framförde med glans. Jag var riktigt imponerad men hälften av gästerna pratade jättehögt och var så fulla att de inte ens märkte att han var uppe och pratade! När festen började! Varför stannade de inte hemma om alkoholen var viktigare än själva festen? Nåja, lagom är bäst men den enda skyldighet man har när man blir bjuden på fest är väl att bjuda till och vara lite trevlig? Det tycker i alla fall jag! Och nu ska vi inte prata om hur det såg ut på den där inlandsfesten när vi underhöll ett par timmar senare... Det är tur att man har varit med om det mesta och att vi alla är olika! De flesta är ju faktiskt kanontrevliga! Annars skulle man väl ha gett upp för länge sedan...

Nog om detta! Nu börjar "Kampen om Sverige"! Tjolahopp!
#1 - - Ola T:

Kul att ni hade trevligt. Håller med dig fullständigt om det där med alkoholen. Nog vore det bra om en del skulle kunna hålla igen litet grand.

#2 - - Monica:

Jag tror att det är värre än så. En del skulle faktiskt behöva avstå helt!