My-skväll!

Just hemkommen från en riktigt skön kväll tillsammans med My! Hon blir så glad när man hämtar på Förskolan att man är peppad och på gott humör från första stund! Det är härligt! Vi åkte hem till dem eftersom det är enklast då hon kan få lägga sig i sin egen säng. Hon är ju snart tre år så tiden är också fylld med olika "tester" när man är tillsammans. Det är faktiskt kul! (Ja, jag behöver ju inte utsättas mer än enstaka gånger)

- Jag tycker att du ska bära mig! (När vi går från bilen på parkeringen)
- Nej, det tror jag inte. Jag tycker att du ska gå själv.
- Tystnad...
- Men jag kan bära dig uppför trappan.
- Mmm... Hålla handen.

Sedan var det dags att sätta på datorn och titta lite på Findus och Pettson medan jag lagade mat. När vi väl skulle äta var hon inte hungrig men då pausade jag bara filmen och då kom hon till bords direkt. Och åt jättemycket! :)

- Vi ska tända ljus. Och mysa!
- Självklart!


Och vi mös!


Och skickade bild till mamman där hon vinkar (med tutten i näven)! Vid en snabb blick kan det se ut som om hon har clownnäsa! :) Sötunge!

Sedan blev det mera film och vi låg i storsängen och hade bullat upp oss med kuddar när My kom på att hon skulle hoppa på min mage... Ja, det finns ju gott om plats så varför inte? Och sedan ville hon aldrig sluta...


Galet glad unge sedd underifrån! Haha!


Efter tandborstning och pyjamaspåtagning fick hon ny energi (var får hon den ifrån?) och vi lekte länge med duplot och byggde höga torn. Just det här är skorstenen till en glassfabrik! Men det ser ni säkert... Därefter skulle vi gå och handla! Och då måste man ha skor!


Inte nödvändigtvis likadana... Haha! Hon är verkligen störtskön!

Och man måste ha glasögon! Annars ser man ju inget...


Solglasögon! Nu ser du väldigt bra ut lilla fröken!

Ja, sedan blev det sagoläsning och lite sång innan jag stoppade om henne och lämnade henne att somna själv. Inga protester längre annat än:
- Ska du fara hem?
- Nej, är du tokig? Jag ska ju vara här utanför!
- Sov gott!

Mycket lättskött och väldigt go' tjej! Tack för att jag fick vara med dig ikväll älskade unge! Ses en annan dag igen! :) Kramar från "Motte Mohka"