Majs eller bajs?

Nej, jag ska inte skriva om avföring men jag blev skit-irriterad när jag skulle hämta nya majspåsar på Tekniska Kontoret på Hjortronstigen! Ska det vara så svårt att göra några skyltar? Det är ju faktiskt inte så att det bara är enstaka personer som återvinner och därför få som behöver fylla förråden av påsar... Vi är ju många! Förhoppningsvis alla!


Här kommer man glad i hågen till Tekniska kontoret! Ser ni några majsskyltar?

Nej, därför kör man som vanligt längre in till höger och Centralförrådet. Väl framme, ute ur bilen (i vägen för ett flertal traktorer och bilar från kontoret som vill passera) så går man vidare uppför trappan till förrådet och där står en liten skylt om att majspåsarna nu finns i en låda på trappan till stora entrén till höger om grindarna. Visst ligger entrén till vänster? Fast naturligtvis till höger sett från det ställe där jag nu står... Nåja, när jag läst detta kommer en man körande som berättar att han redan varit till entrén men inte sett någon låda...

Ja, jag åker dit i alla fall men inte kan man se någon låda på bron. Där står bara en papperskorg och en sandlåda. Ingen skylt här heller... Till slut kommer det lite folk som man kan fråga!


Då viiiiiiiisar det sig att de har flyttat majspåsarna till en plats mitt emot entrén fast längst in på parkeringen bakom en skärmvägg...


Alltså här! Skyltar? Neeeej... varför ska man ha det? Det står ju miljöstation så det måste väl vara här vi Skelleftebor ska slänga skräpet! Eller?

Nej, nu är jag nog lite cynisk idag men jag tycker att man ska göra det enkelt för sig. Det ska inte vara komplicerat att vare sig återvinna eller hämta utrusning för att kunna göra det! Vi ska ju ändå slösa bensin och miljö för att komma åt dem så varför inte göra det så tydligt som möjligt??? Det där förstår jag inte... Hälsade till personalen (som naturligtvis inte bestämt att lådan skulle flyttas - det har ju ingen!) att det ju ska vara enkelt att återvinna och att det första de måste åtgärda är skyltarna!

Kanske vill de hellre att jag ska snurra omkring nere på stan för att leta en parkering för att kunna ta mig till Brinken där de också har påsar (tror jag)? Visst vill vi ha bort onödig miljöförstöring och trafik i centrum? Nej,nu ska jag ge mig och slänga bort lite matrester! Jag är nog kärringen mot strömmen idag men det verkar jag inte vara ensam om heller:


Mot strömmen! Framför förbjuden parkering framför garageinfart och fel väg...

Nu ska jag jobba undan lite. Vi får se hur bra det går... Åt fel håll? Haha!
#1 - - Malin:

Det finns en stor fin binge precis mitt emot receptionen på brinken, väl synlig jag kan ta en rulle åt dig :-)

#2 - - Maria:

Helt rätt Monica, underlätta gärna för oss som försöker vara duktiga. Har aldrig sett majs påsar på Brinken, men syrran din vet säkert..hon kan väl brinken både ut & in..

Finns även att hämta på tekniska kontoret i stan,

där sitter kanske Torsten bäckman med mätstickan..ploga eller inte ploga...tur jag bor på en matargata....

#3 - - Monica:

Tack för kommentarerna brudar! Malin kommer att få bli min privata majspåsehämtare och Maria du har tur du som bor på matargatan... Haha!