Härlig nyårskväll!

Äntligen har jag både stigit upp, ätit frukost och satt mig vid datorn! Gjorde ett försök att kliva upp vid halv tio men insåg att jag så ledig man kan bli och därför mer än värd att somna om! Det är ju superhärligt! Nu ska jag njuta av dagen på samma sätt som jag gjorde av gårkvällen! En riktigt trevlig afton i Sjöbotten hos
Per-Erik och Marika!

Men innan vi åkte hann jag kolla läget i vårt eget kök som var upptaget av en trio som förberedde nyårsmiddag för sina vänner! Så här snygg är jag aldrig i köket!


"The Kitchen Boys"! Kan bli ett omslag till en kommande platta? Mats pappa hade ett spelmansgäng som också klädde sig på det här viset och de hette passande nog "Trio Invest"!


Baksidan? De ser fundersamma ut men resutatet blev tydligen jättebra!


Förättsröra! Nu med kavaj... Haha! "For the man in you!"


En nyårshälsning till er alla från mig och maken också! Här var i piffade och klara innan avfärd till festen! Svart verkar vara en bra basfärg... :)


Glada miner på festen och Kallholmens levande öl! Urban ser ut att trivas! Vi började med att spela ett gemensamt trav som gav vinst. Eller... gick plus minus noll! Men det är ju också en vinst i travsammanhang...


Jättegod förrätt med chèvreostbakelse! Mmm... God mat hela kvällen!


Och en potatisbakelse till varmrättens kött! Måste göras här hemma!


Ugnsgratinerat kött med grönsaker och lime! Goda smaker!


En pannacotta toppad med gårdens hallon avslutade middagen! I bakgrunden Helena! Kul att ni också var med oss igår! Kvällens snyggaste outfit stod dock Carina för när hon skulle ut för att rasta hunden:


Hon tryckte snabbt ned sina 36:or i Anders 45:or... Något för dagens backhoppning?


Sedan började till min glädje också spelandets glada tid! Vi startade med lagspel i Maxi-Yatzy!


Inte helt enkelt att få tärningarna på sin sida...


Jag älskar Yatzy så dagens utmaning var väl att spela i samma lag som maken... Haha! Vi har lite olika tempo när det gäller att bestämma sig men det funkade faktiskt hur bra som helst! Eller så anpassade han sig... :) Men vi kom tvåa!


Lite risk för fusk fanns det på vänsterflanken och Anders bevakar hustrun...


Och jag började larva mig med kameran. Inte underligt att jag här glömde att notera resultatet...


Nåja, det var hur jämt som helst och under sista slaget kom Daniel in och klämde till med 5 lika vilket gav Yatzy och vinst för mamma och Anders! Bra jobbat! En rättvis och odiskutabel seger! Jag tycker att det är kul med "snurrbilder" men maken påstår att de ska vara skarpa i mitten för att vara tillräckligt bra...


Själv tycker jag att de är rätt så kul även om inget är skarpt! Haha! Men så är ju inte jag något proffs heller...


Sedan blev det samling vid TV:n och här ser ni Jimmy som tog hand om en av katterna hela kvällen. Riktiga djurvänner båda grabbarna! Labradoren Wilma som inte haft så mycket erfarenhet av katter var rätt nyfiken men de är ju hundvana och brydde sig väldigt lite om en ny hund i huset!


Skumpan redo och nu väntade vi bara på...


...Jan Malmsjö som jag tror hade tagit ett och annat glas redan innan... Lite oredigt och inte ens i takt med tolvslaget... "Vår bästa tid" fick också ett nytt tempo... Haha! Dags för byte av diktläsare?


Mera spel avslutade kvällen och med denna bild önskar jag än en gång ett Gott Nytt År! Tack för en supertrevlig kväll hela gänget! Nu väntar en mycket tillbakalutad första dag på året! :)