Hårdkörning!

Har idag avverkat massor med nödvändigt pappersarbete, skickat fakturor, betalat fakturor, sammanställt kostnader och känner mig väldigt nöjd med mig själv! Varför man känner sig mer nöjd över att ha fått lämna ifrån sig pärmen till revisorn än att klura på nya idéer vet jag nog själv men det borde väl egentligen vara lika mycket värt? Eller tvärtom? Det är ju idéerna som genererar inkomster! Haha!

Hur som helst känns det lugnare och jag ska bara göra klart lite reseräkningar och kvitton så är jag klar - för den här gången i alla fall! Jag ska också skriva ihop några rader inför lördagens uppdrag men det sparar jag till imorrn. Man kan ju inte bara jobba och det mesta är ju faktiskt klart!

Har också gjort en hel den nödvändiga ärenden! Hämtat telefon, kläder, prylar på kontoret, skickat paket och annat smått och gott! Tog en dryg timme med bilen som jag är väldigt tacksam över att ha sådana här gånger. Den saknade jag verkligen i Göteborg!

Hann också iväg på ett mycket bra möte så det blev en utmärkt torsdag! På vägen dit så åkte jag E4:an söderut mot rondellen vid Statoil och där var det någon som inte bara kört hårt utan t o m kört fast! Jag hann ju slita upp kameran i farten:


Lastbil som kört rakt fram i rondellen! Polisen skulle säkert anmärka på att jag tog bilder medans jag körde men det blev bara ett knäpp!


På vägen hem upptäckte jag att den stod kvar och blockerade vägen! Jobbigt!


Och här har ni sista knäppet när jag är på väg norrut ut ur rondellen! Jag är ju värsta fotografen i farten! Haha! Inte bra men snabbt är väl mitt motto!

Och vad har vi ätit de senaste dagarna då? Jo, Emilia inspirerade mig i förrgår till att laga stekt lax med ett nytt tillbehör: Blomkål och fetaost!


Det ser kanske inte jättesnyggt ut men det var urgott! Kokt blomkål som jag mosade och blandade med grädde, lite smör, vitlök, salt och fetaost. Mums!


Igår blev det en tjock skiva entrecôte! Till detta en blandad sallad med balsamico och getost! Också riktigt bra! Det har nog varit en turvecka för maken när det gäller maten. Hoppas åtminstone att han tycker att det är skönt med middagsservice igen! Idag gjorde jag biffar och hemgjort mos vilket också är en god klassiker! Med mammas goda svart vinbärsgelé som tillbehör blev det inte fel!

Vad jag ska göra imorrn vet jag inte men biffarna blir en bra lunch till oss och My som kommer hit redan 07.15 eftersom förskolan har stängt. Hur i hela friden ska jag komma mig upp? Nåja, det löser sig! Ska bli riktigt roligt att få rå om henne fram till lunch. Ska nog försöka skämma bort henne lite medans mamman jobbar! Glass till lunch kanske? Haha! Ha en bra kväll alla glada!