Long time...

Ni märker att jag är ledig va? Inte många inlägg och inte särskilt genomtänkta heller! Allt är med andra ord som vanligt! Haha!

Det sista jag gjorde igår och det första jag började med idag var skottning! Man får se det som ett gym-pass så känns det lite roligare! Saknade min vän traktorn i morse - han hade ju fått en kolapåse och allt! Jag beklagade mig lite för maken som konstaterade att traktorchaffisen förmodligen blivit sjukskriven efter att ha tuggat bort några plomber...

Nåja, till slut dök han upp i alla fall och därefter har dagen gått sin gilla gång. Åkte ned på stan en sväng (man måste åka iväg någonstans för att tvinga sig själva ur mjukiskläderna!) och bytte storlek på ett par handskar (det fanns Emilia!) samt handlade en klänning som jag säkert inte behöver men som gjorde mig riktigt glad! Hann också med en träff med goda vänner innan det var dags att käka en sen middag!


Baconlindad och chèvreostfylld kycklingfilé! Ser mer ut som koldolmar men de blir lite snyggare om man skär dem i skivor innan servering. Men, nej Susanne, det blev ingen hemgjord Guacamole så du vinner den här veckan! :)

Sedan har vi väl ägnat oss åt persedelvård - d v s säga tvättning och strykning. Sonen har ett antal skjortor och har idag fått en kurs i strykning. Han tyckte att jag var lite knäpp när jag sa att han skulle "ta makten över plagget" men det är ju så det funkar! Om man inte bestämt slätar till tyget så blir inte slutresultatet särskilt slätt heller! Men jodå, han visade fina talanger (när han väl slutade "dutta" med strykjärnet)!

Hur som helst åker han tillbaka till Luleå imorrn och det känns lite ledsamt! Därför ryckte snälla mamman in och strök de två sista persedlarna! Jag tog in lilla stykbrädan i köket för att också hinna umgås!


Han är ju gullig som tar bilder - men huvet' då? Men han tyckte att klockan var viktigare eftersom tiden går så fort när man har roligt...

Nu blir det inte mycket mer idag. Räknar med att kompisarna kommer hit och ser hockeyn så det finns nog inte en suck att man får sitta och krama sonen i soffan... Bäst att sätta på kaffe och ta fram Stefan Tegenfalks senaste bok! Go'kväll!