Vilodag...

Mot min vilja vilar jag idag. Snörvlar, snyter, hostar och längtar ut! Sov som en kratta eftersom jag började om med Rinexin igen för att lätta upp trycket i bihålorna. Nu är det så att när man börjar med dessa tabletter så får man lite svårt att sova och det måste jag erkänna eftersom jag fortfarande var vaken när jag noterade att klockan visade 03.39!

Men jag steg upp i vanlig tid då jag bestämt mig för att gå på barnteater! Kul! Men efter ett gäng snytningar (inte snytingar) fick jag se mig besegrad. Jag kan ju inte gå dit och smitta andra så det får bli nästa vecka istället. Men jag har ju haft tid att göra annat - som t ex att läsa tidningen! Ibland ids jag inte läsa den utan kollar lite snabbt på webben vad som hänt fast jag egentligen gillar just pappersbläddringen. Jag har väl blivit lat! Men inte så lat att jag inte kan ge er en snabbresumé av dagens blad!


Slippa rynkor? Avstå rökning, solning, socker, alkohol och stress. Se till att äta rätt, motionera och sova ordentligt! Inte mycket nytt... Därför var det kul att se den här bilden på FB:


Två 51-åringar. En hälsosam och en smör- och sockerätare. Gissa vem som är vem? Tror jag brer på ett extra lager smör idag. Fettet fyller väl åtminstone upp rynkorna! Haha!

Annars är det ju populärt med motion och det har jag verkligen ingenting emot!


Men alla överlever inte konkurrensen! Och i artikeln nedanför kan vi läsa:


Lite uppkäftigt i sammanhanget men det är väl så det är. Synd bara att lokala aktörer inte kan finnas kvar. Jag kan dock inte göra någon kvalitetsbedömning av någondera part. Såg bara berg- och dalbanan!

Och annonser är det gott om! Vill du sälja ditt guld har du många möjligheter!:


Till en skäggig seriefigur...


...eller en ärtig donna! Eller så behåller du det eftersom ingen av figurerna verkar finnas "på riktigt" och guldet verkar stiga i värde bättre än aktier! Varför skulle de annars vilja köpa?

Men på sportsidorna verkade det dock lite magert. På sid 5 kan man läsa:


Säcken tillbaka! Och på sid 6 ser man:


Säcken tillbaka! Igen! På samma ställe! Men den här artikeln låg ju under lokalt vilket i och för sig är svårt att förstå eftersom han gått från Linköping till Djurgården... Men Norrland är ju numera väldigt stort!

Bästa bilden såg man i alla fall på Sportronden:


Fälld av en handske! Det är väl kanske det här som är AIK:s sjätte utespelare? Åtminstone när det går bra! Vem som tagit bilden? Måste ni fråga? Han är ju bara bäst! :)

Nej, jag ska inte vara så hård. Det är bra med en lokaltidning och de har det väl heller inte alltid så lätt. Ibland kan man ju bli anmäld för ofredande bara genom att finnas till:


Och ärendet gick så långt som till Justitiekanslern! Obegripligt att folk ser till att dra skitsaker så här långt! I så fall skulle man väl, beroende på åsikt, känna sig ofredad när man läser Facebook och ser att folk hänger ut antingen Juholt eller Reinfeldt. Men en sån där person har nog inte FB. Den har nog inte internet överhuvudtaget. Man kan ju råka se något som man känner sig ofredad av. Fast då kan man ju å andra sidan knappt gå ut!

Senaste nytt på FB är alla påhopp på Reinfeldts senaste förslag! Alla som tyckte att man skulle skita i att kritisera Juholt och istället ägna sig åt sakfrågor hänger nu gladeligen ut Reinfeldt! All saklighet beror ju på vilken sida man står! Eller? Fast jag måste säga att jag tycker att Fredrik har gjort sin första "Juholtare"!


Det här kommer han att måsta ta tillbaka! Jovisst kan man väl få jobba tills man är 75! Det får man väl nu också? Who's stopping you? Men får du jobb?

De flesta klarar dock inte av att fortsätta i sina ordinarie yrken och att "byta till något lättare" är inte nog realistiskt. Vem anställer? Det värsta är ju att han själv kan gå i pension vid 50... Fast han kanske har tänkt byta jobb då! Och bli svetsare?

Nåja, den som lever får se! Vi skrattar ju åt krisande länder som Spanien och Grekland där pensionsåldern är 55(?) och där folk protesterar över att den ska höjas för att spara pengar åt staten. Vi tycker nog också att deras krav är orealistiska! Själv gissar jag att man får knega tills man går i graven för att ha råd att leva! Det gäller med andra ord att göra något bra av det liv man har och njuta medans man kan!

Slut på ordbajset! Nu måste jag snyta mig igen! Tjolahopp!
#1 - - cecilia lundberg:

spännande med lite ''hud''-inlägg där monica :)!



Tänkte då kommentera (dom hud-terapeut-studerande) att först och främst är det fria radikaler som bildar rynkorna, dvs avgaser, uv, ja helt enkelt sånt som ''skall vara onormalt'', för skulle vi leva i en bubbla, så skulle inte huden åldras förens vi skulle komma till 45-50 års åldern endå. Det är nämligen då hormonerna börjar spöka i huden och vi får ett så kallat ärr (rynka), så vill man slippa rynkor så måste man verkligen gå all in med en fantastisk dagkräm och ett riktigt bra uv-skydd, men rökning och ohälsosam kost är också självklart orsaker till dessa rynkor (som jag själv ser som ett tecken på att man levt ) :)



Ps. Din blogg är väldigt underhållande och jag tittar in varje dag ;)

#2 - - Monica:

Men sötaste Cecilia! Tack för tittar in och att du lär mig nya saker! Och eftersom jag närmar mig 50 så är det nog så att det redan börjat spöka hos mig... Men du har helt rätt i att det ska synas att man levt! Det motsatta vore ju för hemskt!



Stor kram till dig! Lycka till med utbildningen och allt du tar dig för! :)