Tabata!

Ja, det låter som sången i Lejonkungen ("Hakuna Matata") men är något som vi kört på vårt träningspass ikväll! I korthet kan man säga att det är korta maximalintensiva 20 sekundersintevaller som följs av 10 sekunders vila. Jag gjorde i alla fall mitt yttersta och blev hur svettig och slut som helst! Som tur är så har vi otroligt roligt under tiden och det lättar upp! Man glömmer bort att känna efter hur medtagen man blir!


Varje övning görs totalt 4 minuter enligt detta schema. Vi gjorde nog ett lite lättare tabatapass med tre repetitioner av varje övning med vila emellan. Man blev trött i alla fall!

Jag trivs otroligt bra i det här gänget och vill absolut inte missa ett pass! Kände mig så snorig och tät i morse att jag var rädd att jag skulle bli sjuk men det går nog över och det blev inte värre. Alltså fortsätter jag att tro att det som inte dödar härdar! Och intervallträningen kan man använda både under löpträning och styrkepass. Bra både för fettförbränningen och konditionen! Alltså ska jag försöka överföra tekniken till min träning här hemma.

"Burpees" är värsta övningen!

Vi får alltid göra olika pass varje gång och det är faktiskt jätteroligt! Nu på torsdag ska vi gå på ett Crosstrainerpass tillsammans! Känns lite gruvsamt men det ska nog gå det också! Kul att ha kommit igång med lite regelbunden träning även om jag aldrig kommer att nå den här bilden som jag hittade när jag sökte på Tabata:


Tabata Lady! Jag blir nog förmodligen bara "Bitch 2012"! Haha!

Nej, nu ska det torkas lite snor, duschas och tittas på TV! Ha en bra kväll alla!