Solsken!

När man åker till Stockholm förväntar man sig nog hellre att stöta på stressade och högdragna människor än nya bekantskaper som både är varma, glada och supertrevliga! Det senare har hänt mig idag och är verkligen en liten solskenshistoria!

Jag spelar ju som ni vet Wordfeud och att det skulle vara en social mötesplats kanske man inte tror men så är det. Den mycket trevliga kvinnan som jag spelat mot så många gånger har jag idag fått träffa! Hon hade ärenden in till stan och tog initiativet till en fika tillsammans! Så kul!!!


Här är hon: Domna! Tandläkare till yrket och privat ett socialt geni! :)

   
Vi hann surra hur mycket som helst och turades om att bombardera varandra med anekdoter och information om oss själva! Så kul att äntligen få träffa dig!      


Här har ni oss tillsammans! Vi är båda egna företagare och hade mycket gemensamt. Mötet blev en verklig kick och jag är så glad över mycket som händer i mitt liv! Att träffa och lära känna nya människor tillhör en av höjdarna! Tack för ett fint fikamöte! Ser fram emot att göra om det i framtiden!

Sedan blev det fortsatt spring på stan. Jag hade många påsar med mig tillbaka så även det här har varit en utmärkt dag ur shoppingsynpunkt! Maken är både tålmodig och stark sådana här dagar och shoppade faktiskt lite även han - även om det är jag som är absolut värst! På vissa affärer bli han en katt bland hermelinerna:


Ja, ni ser ju hur plågad han är... Haha! Nej, det är tur att han har en bra telefon och att det på vissa affärer finns sittplatser!

Vi gick också en sväng på NK Inredning som ju inte är ett ställe man handlar på utan snarare tittar för att inspireras - eller avskräckas! Haha!


Den här skänken är designad av Piet Hein Eek som gör saker i lite ruffigt andrahandsmaterial som lackats enormt mycket. Vad den kostar? Typ 120 000:-...


Bänk av ett par plankor som inte slipats utan bara målats och lackats.
Pris? Typ 50 000:-... Man måste nog vara känd för att kunna ta så bra betalt för en sån här möbel... Annars måste jag sätta maken på en serieproduktion!


Rolig lampidé av skrivbordsbelysning!


Och sedan blev vi lite hungriga och tog en välförtjänt paus! Goda och varma smörgåsar smakade perfekt! Man behöver ju vila benen också sådana här dagar!


Vid Hötorget demonstrerade Piratpartiet mot ACTA-avtalet. Många gick och ropade slagord och jag inser att jag knappt har en aning om vad själva avtalet innebär. Det var jag inte ensam om eftersom fler än jag ställde frågan högt...


Roligaste demonstranten hade både mask och rollator... Men är det inte makens kropp som skymtar bakom skylten? Hur gick det till? Nåja, det händer mycket i en sån här stor stad. Utanför Systembolaget satt en tiggare och framför H&M stod Polisbilen:


Men hallå! Där har vi maken igen! Han är nog lite fotogenique! :)

Utomordentligt bra dag även det här och den är ännu inte slut! Nu vilar vi en stund och gör oss klara för god middag ikväll! (Ni som trodde att jag blev nöjd efter IKEA:s köttbullar känner nog inte mig. Ikväll blir det MAT!)