Snuva!

Nej, det här är ingen fortsättning på gårdagens träning... Snuva är och blir aldrig någon bra övning - inte ens i intervaller! Men tät och snorig som attan har jag varit hela dagen ändå! Nu skiter jag dock i att bli sjuk eftersom helgen ska ägnas åt resa och konsert med Sting! Men jag blir ju självklart lite syrak när jag påbörjar den tredje förkylning på drygt två månader! En teori är ju att jag just avslutat min penicillinkur och en annan är att jag för första gången på säkert 10 år inte tagit någon influensavaccin. Jag tror att den hjälper lite mot alla förkylningar - men det är ju bara min egen teori.

Andra teorier är ju att man aldrig ska äta penicillin, att jag har klätt mig för dåligt, att jag pussat dagisbarn, att jag tränat med en infektion i kroppen, att jag rört på mig för mycket, att jag rört på mig för lite, att jag ätit för lite frukt och grönt eller att jag bara håller på att säcka ihop för gott! Välj själva det som passar. Friskare lär jag inte bli ändå! Haha! Men teorier brukar folk ha gott om! Mamma hävdar ofta att man ätit något olämpligt men den teorin har jag nog aldrig riktigt förstått...


Hur som helst var det hur vackert som helst ute idag! Man riktigt längtade ut på en långpromenad men jag avvaktar åtminstone till imorrn för att se hur jag mår. Kanske blir det lite motionscykel ikväll om jag känner mig hågad. Men till middag blev det ännu en lyxig maträtt:


Haha! Ja, vi gjorde i alla fall egna pommes till hamburgarna! "Vi" betyder att maken skalar potatis och jag skär strimlor. Ett bra team helt enkelt! Och till er som tror att vi äter lyxmat varje dag kan jag berätta att det igår blev blodpudding och sallad med vitkål och lingon. Inte så dumt men inget jag direkt längtar efter heller. Blev bara sugen på vitkål... Så kan det gå!

Annars är det ju snart 14 februari och Alla Hjärtans Dag. Vad ska ni hitta på till era käraste? På ICA såg jag detta tips för endast 29:-:


Vad säger ni? Sugna på att ge till Världens bästa pappa? (Nej, Ulf, jag köpte ingen!) Men jag fick mail från CoolStuff idag som hade mycket idéer på presenter:


Chokladpizza?


Böna som växer och får budskap?


Eller varför inte slå in dig själv?


Eller ert hus? Garanterat överraskande!

Jag brukar alltid ge hjärtan till mina hjärtan men det bästa är väl att tala om för varandra att man verkligen uppskattar och älskar varandra! Och kanske göra något speciellt för sin käresta som t ex att diska eller dammsuga? Inte särskilt romantiskt men jädrar vad uppskattat! Haha!

Nej, nu har jag svamlat klart! Har i alla fall snorat fram en idé idag som jag både utvecklat och skrivit en del på. Det känns otroligt bra! Har också blivit ombedd att prata om mitt företagande för andra kvinnliga företagare och det ska också blir roligt. En utmaning, men en kul sådan! Då måste det ju betyda att jag finns på riktigt? Go'kväll på er!