Hej igen!

Ett dygn har gått och det känns som om det är länge sedan jag var här! Bloggen är verkligen beroendeframkallande och ett så bra sätt för mig att summera dagen att jag verkligen saknar skrivandet när jag inte hinner hit - och så har det varit idag!

Steg upp tidigare än jag ville för att passa en läkartid på vårdcentralen. Nej, det är inte fingersprickorna som har lockat mig dit. Inte hälsprickorna heller! Haha! Jag har så mycket skavanker att skulle jag söka hjälp för allihopa tog det hela dagarna... Nej, skämt åsido, nu var det faktiskt av en anledning som jag tror kan höja min livskvalitet! Jag har nämligen fått stora problem med min snarkning och har äntligen kommit mig för att ta tag i detta! Nu är en remiss på väg och kanske får jag hjälp både med att låta mindre och höja kvaliteten på min sömn.

Efter detta mycket trevliga besök hos en f d Lövångerstjej som numera är läkare så åkte jag några ärenden och landade sedan hemma - förundrad och glad över ljuset och den vackra himlen! Det är kallt men nog ser man att våren är på väg när färgerna är så här klara:


Kornblå himmel! I love it! :)

Sedan blev det matlagning och fix eftersom vi bjudit främmande! Alltid lika roligt att träffa Peter och Sara och faktiskt också att laga mat! Jag blandade repriser med lite nyheter och det blev sammantaget helt OK mat och väldigt trevligt sällskap!


Dukning i vitt och svart. Kan det vara favoritfärgerna? :)

Började med lite chèvretoast på stående fot. Man behöver alltid surra en stund innan man sätter sig till bords. Vi hade ju bjudit hem ett tekniskt geni och då gäller det att hinna visa det senaste:


Peter kan numera också se direkt i telefonen hur det ser ut där hemma! Skönt när man vill slippa "överraskningar" och kanske något man ska investera i! Maken ser i alla fall väldigt intresserad ut!


Till varmrätt blev det än en gång reninnerfilé! Nu måste jag beställa mer av detta utmärkta kött som jag verkligen älskar! Till denna en potatisbakelse med rotsaker, gräddstuvade kantareller och tomatsalsa! Jag orkade inte tänka ut så mycket nytt och det här är en favorit!


Man ska inte ta bilder när folk äter men de ville inte sluta när de väl hade börjat och jag ser det som ett gott betyg! Vi hann också surra ganska mycket så jag glömde faktiskt att ta upp kameran igen! Det var helt enkelt för trevligt! :)


Till dessert blev det Rocky Road de luxe som var förödande! Söt, god, mättande och lätt beroendeframkallande även den, vilket gjorde att vi fyllde på fast att vi inte behövde... Nu är jag fortfarande mätt! Recept hittar ni här: http://www.arla.se/default____17653.aspx?recipeid=32382

En härlig och avslappnad kväll i goda vänners sällskap! Tack för att ni kom och förgyllde den! :) Imorrn blir det jobbkväll i Bastuträsk så det är kul att också hinna umgås nån' kväll på helgen!


Jag skjutsade också hem sällskapet. Tråkigt att se att det varit en stor olycka i korsningen på E4:an Jag hoppas att det har gått bra för alla inblandade! Trafikljusen låg nere och det såg lite otäckt ut så jag förstår att det måste ha smällt ordentligt! Hörde också på nyheterna att det varit över 50 olyckor längre söderut i höjd med Gävle så jag fortsätter att förespråka dubbdäck överallt när det är vinter! Det behövs och räddar liv! Kör försiktigt alla!

Termometern visade förresten -31 när jag passerade Sjungande dalen... Brrrrr!