Full rulle!

Ännu en dag har nått sitt slut och jag känner mig både nöjd och inte. Jo, jag har gjort jättemånga bra saker men en del har väl inte fått den finish jag egentligen önskar. Men vi tar det från början.

Började dagen med att ta tag i de där förbaskade skåparna som jag "bråkade med" igår! Nu åkte jag iväg och köpte ett tyg som jag tyckte var OK. När det väl var uppe tyckte jag väl att det blev sådär. Inte helt nöjd ännu. Frågan är egentligen om jag nånsin kommer att bli det... Och det var tur att maken inte var hemma! Jag har häftat tyget på baksidan med häftpistolen (Förlåt!) och jag hörde hans röst hela tiden: "Nej, så där kan man inte göra! Då spricker glasrutorna!" Men lugn och fin nu! Alla rutorna är kvar! :) Men jag vet att jag ALLTID har alldeles för bråttom!


Det blev ett lite skirt tyg med höghustryck. Tyckte att det kändes bra när jag såg det på affären men det blev kanske för genomskinligt det här också. Eller? Ja, jag vet fan inte vad jag tycker själv ens.


Men nu har motionscykeln fått ta plats så det syns väl inte så mycket. Imorrn ska jag kanske ta upp kampen med den också!

Men det är ju så att när man börjar på ett ställe så brukar det följa med en massa annat och det gjorde det nu också. En matta, några ljusstakar, ett par kuddar, gardiner, mycket skräprensning...


Det blev några gröna (och mycket billiga!) detaljer nedanför den nya IKEA-lampan och svarta gardiner. Det är väl muntert? Haha! Kanske visar det på den stämning jag befann mig i... Nu återstår bara torkning av golvet och det ska jag göra imorrn. Det kom lite andra saker ivägen som krävde min tid idag:


Åkte först på soptippen med allsköns bråte och ett par gamla datorer. Tack å hej!

Har också postat paket, handlat mat, haft långt telefonmöte med Åsa om massor med nya och roliga idéer och slutligen varit på ännu ett pass "Indoor walking" som jag verkligen gillar! Har anmält mig på ett nytt nästa vecka så det verkar bli en varaktig aktivitet. Det gillar jag! Nu återstår det viktigaste: Att sätta sig i kontoret och jobba! Haha! Men det jag gjort idag får faktiskt räcka och det finns en lång lista med uppgifter jag ska ta tag i. Känns hur som helst väldigt kul!

Och mest roligt var det att läsa makens twitterinlägg och se att han fick äta lunch med sötaste dottern när han kom fram till Göteborg:


Kärlek! Hon bjöd faktiskt idag eftersom maken fyller år!!! Snyggt jobbat gumman! Här hemma ska vi fira först imorrn när han kommer hem och vi har köpt en såååååå bra present från hela familjen!!! Kul är det väl också att vi fick en ny prinsessa idag och att hon är född på samma dag som familjens kung! :)

Nej, det blev ett rörigt blogginlägg men jag känner mig ganska slut. Orkar jag inte så mycket mer idag. Känner också att saknaden efter katten är stooooor! Kom hem nu!