Sprickor...

Mycket sitter i händerna och där har vi just nu ett problem: Sprickor! Ett par fingertoppar och insidan av tummen är inte i bästa formen. Det är smärtsamt med hudsprickor som dyker upp ibland när det är kallt. Eller när de själva har lust! Jag har då aldrig önskat några...


Långfingret... Inte snyggt!


Tummen! Inte skönt... Men jag shoppade ny salva och bomullshandskar på Apoteket idag så jag satsar på en kurering under natten! Lite störande är det i alla fall! (Ber om ursäkt för de skakande bilderna! Haha!)

Men det är inte bara fingrarna som spricker. Ett jobb sprack också idag på grund av att min prislapp var för hög. Det är väl i normala fall inget problem eftersom alla måste få prioritera efter sin börs - men kunden jämförde också mitt jobb med sin egen fritidssysselsättning... Och det var väl där jag kände att jag surade ihop en aning! Jag har 30 år på scenen och nästan lika lång erfarenhet som producent och projektledare. Jag ska inte behöva be om ursäkt för att jag tar betalt för mina tjänster bara för att de är konstnärliga.

En halvtimme på scenen är många timmars förberedelser och det gäller för mig att komma ihåg detta när jag måste försvara mina kvaliteter! Helst skulle jag vilja jobba gratis och bara göra uppdrag som jag tycker är kul men man ska ju leva också. Blir jag rik så ska jag åka runt på äldreboenden och prata bondska och hålla handen! Det är fantastiskt roligt och man får mycket tillbaka!

Men allt har inte spruckit idag! Vi fick t ex besök av farfars som hade åkt till stan för att handla:


Sture testade idag sina nya glasögon! Nu ser han väldigt bra ut! :)


Det gör även Sonja i sina nya bågar! Kul att ni kom och tack för vaniljmunkarna!

Sedan åkte jag iväg till frissan för en välbehövlig klippning och till affären för att bunkra mat! Har också pratat med båda älsklingsbarnen, bokat lite möten och tänkt på allt jag borde ha gjort... Haha! Men det får bli imorrn. Ont i fingrarna. Hälsningar till Oskar och Emilia kommer också här från f d dagisfröken Katrine som jag träffade hos frissan! Kul! Jag har också muntrat upp mig med att boka biljetter till Filip och Fredriks föreställning i Luleå i april! Ska bjuda med mig maken och sonen och det ska bli väldigt roligt!


Tighta! Här verkar det inte vara några sprickor alls! Våtdräkt kanske är något man borde testa? Åtminstone på händerna... Haha!

Sov gott! Själv ska jag göra det i bomullsvantar!
#1 - - Majbritt Söderberg:

Cool kille den där Sture!

#2 - - Ola T:

Rätt resonerat, Monica! Jag hörde en gång för länge sedan en affärsman i tidningsbranschen som sa: ”Ska man gå i konkurs, ska man i alla fall inte göra det för att man tagit för litet betalt.”

Det ligger mycket i det.

#3 - - Britt Ö:

Själv har jag börjat använda Compeedplåster mot fingersprickor. Mycket bra smärtlindring och snabb läkning. Rekommenderas! =)