Julafton!

Äntligen kommer dagen som vi alla laddat så mycket inför! Egentligen förstår jag inte varför just den här dagen har inneburit så mycket förberedelser? Det bästa är ju att få träffa hela sin familj och det skulle man ju kunna göra bara genom att vara sig själv och krama om varandra? Men man dras väl med i hela den här karusellen av klappinköp och jag ska villigt erkänna att jag är en av de värsta... Att ge är ju bara så roligt!

Ja, det är inte bara mina paket som ligger under granen! Alla i familjen gillar att ge bort saker! Och kanske tycker vi också om att få? Haha! Vi började i alla fall tidigt och gav oss iväg till Lövånger för att hinna med dagens turné!

På Hökmarksberget mötte vi tomtens renar som förvirrat sig ut på vägen. Var själva tomten var har vi ingen aning om...

Framme hos makens syster Berith och hennes fina familj! Här skulle vi bara göra ett snabbt stopp men hon är ju fantastisk på att baka och hade redan dukat fram. Såååå goda kakor!  

Oskar och Lisa - uppklädda till tänderna!

Och fina Emilia! Alla var naturligtvis med! Ja, även maken även om han inte fastande på bild just här.

Snygg gran! För ett par år sedan fick deras gran bloggens pris över den fulaste skapelsen - i tuff konkurrens med en i Sjöbotten - men i år verkar alla ha hittat fina exemplar! Utom jag då, som köpte något onämnbart... Haha!

Fotografering av kusiner med respektive för vidarebefordran till farmor som älskar att få bilder på sina barnbarn! Fiiiiina allaihopa! Sedan drog vi iväg till farfars och passerade Hökmarksberget ännu en gång:

Jodå! Renarna var kvar! Lite kluven bild...

Fina Sonja och Sture! De hade nog väntat oss tidigare men det är tufft att komma sig iväg på morgonen. Särskilt för mig som numera vill sova som en tonåring... Haha!

Barnens kusin Johan dök också upp innan han skulle åka vidare! Kul!

Och maken läste Norran! Här refererar han texten i en annons om Stärkelse som ska vara räddningen för alla hemmafruar... Ja, tidningen var från 1956...

Samling vid matbordet för dopp i grytan, julskinka och senare också ris á la malta! Gött!

Till detta serverades julmust - med extra kärlek... Mmm!

Fina barnen!

Och jag fick också vara med på ett hörn tillsammans med svärmor!

Sedan blev det paketöppning - trots att vi inte skulle ha några julklappar...

Men man blir ju glad av paket! Och här öppnar farmor en fin bild av Oskar och Lisa som de gav bort. Sötnosar!

Ja, ni ser ju själva! Här tackade vi dock för oss för att åka hem igen!

Det var ju dags att slå på TV:n, låta Kalle Anka och hans vänner köra nästan samma race och öppna paketen under granen!

Spännande...


Och väldigt svårt att få upp snöret...

Tur att Oskar hade god hjälp!

Apple-TV blev tydligen helt rätt!

Jo, jag fick också paket! :) Maken vann helt otippat årets paketinslagning med dessa "Ernst-inspirerade" paket. Fast Ulf är fan så mycket bättre än Ernst! Så är det bara!

Vi fick också främmande av syrran med familj som hade haft mamma och pappa på lunch. Man får fördela gracerna och dit ska vi på annandagen. My hade också flera paket under granen...

Snören är inte lätt... Tur att man kan få hjälp av sin storkusin!

Oskars paketinslagning tog väl andrapriset då... Svårt att gissa att det var ett foto...

Och i My:s paket var det en liten pälsjacka som hon från början blev lite rädd för... Men det ger sig nog. Den var som en liten dröm! Snyggt Emilia!

Oskar och Lisa åkte iväg till hennes familj på middag och vi dukade fram julgröt och diverse pålägg. Bra avslutning på dagen!


Sedan fick My leka med Emilia och testa mina halsband och favorithandväskan tills energin tog slut och de åkte hem. Nu är energin slut även hos mig och jag vill tacka alla för en fantastiskt fin julafton med helt underbara presenter! Jag fick nog de allra finaste! Tack familjen! Älskar er!