Happy day nr 2!


Avslutade gårdagen med glögg och film! Kolla snygga muggarna! Fick i present av både Bengt & Ulrica och Eva & Joa! Supersköna att dricka ur och väldigt snygga - trots att det står Ernst på dem... Haha! Vi såg för övrigt  "Salt" som var riktigt bra! Men visst har Angelina Jolie gjort ännu mer läppar? Eller är hon den enda med naturliga? Ja, de såg i alla fall oerhört mycket bättre ut än Lulu Carters...


Lulu. Då. Nu. Naturligare? Snyggare? Nääääeee....
 
Nåja, nu ska vi inte orda mer om det. Om jag sov bra igår så blev det åtminstone desto kortare idag! Revelj 05.00 för fix och avfärd till Umeå! Lisa hade en tid att passa och jag och Oskar valde att hänga med för att få en mysdag i Skellefteå Södra!

Vi började med att ladda batterierna och lindra kaffesuget på Mekka! Mysigt fik! Sedan blev det lite strosande på stan och en hel del inköp! Kul att se något nytt!


Den här mysiga affären (som tyvärr var stängd i morse så jag kan inte ens säga vad de sålde..) var insprängd mellan två större hus. Både namnet och huset var lite gulligt! "La-di-da"

Takskottare mitt emot Mekka! Yrket går under kategorin "Jobb jag inte vill ha". Inget för en höjdrädd stackare! Men det är säkert ett bra jobb - ingen som kan se ner på en när man är igång... Haha! Jag är ju för rolig...

Fint bord! En kub med plats för blomma och snygga stringben!


Fin skylt! Bara att hålla sig lugn så här inför julen!


Snygg konst av stålnät!

Och något så ovanligt som Monica i ett provrum (det enda med sittplats) utan att prova! Smakrådade sonen och det blev mycket bra även om jag kanske ser lite fundersam ut just i fotoögonblicket. Kul att hinna umgås och surra lite under en dag tillsammans!

Sedan vände vi hemåt och jag bjöd herrskapet på lyxlunch i Bygdeå! Haha! Lisa ser lite skeptisk ut. Hon undrar säkert hur Sarah Dawn Finer kom in i bilden... Men hon skulle väl bara önska God Jul!

Väl hemma störtade jag i säng och sov en timme! Såååå trött! Uppstigning kl 05.00 är nog inte min grej... Så det blev en enkel middag med risgrynsgröt och nygriljerad skinka. Måste ju preppa lite eftersom vi får hem vår skinkaochäppelmosälskande tjej på ett par timmar!


Och där avrundar vi det här inlägget med att sätta oss vid brasan, ta på tomteluvan, och se hur elden och undertecknad fyller rummet med tjock, härlig julstämning... Haha! Nej, jag ska inte ge ut någon bok med Monicasofi... Jag ska istället ladda upp med lite ny mascara och hämta Emilia på flyget! Det kommer att bli ett underbart slut på den här dagen! Också!