Happy day nr 1!

Bra sömn! Bra start! Härlig dag! Och varför tror ni att jag är så glad nu då? Kan det vara för att jag ägnat två av dagens timmar åt att handla mat på ICA Maxi tillsammans med hundratals andra? Eller för att jag också kom ihåg att köpa en gran? Eller för att temperaturen var så där lagom skön att skotta i? Näääeee....

Och inte var det för att jag hittade Ernst senaste påhitt på ICA... En kalender med hans egna "klokord" på vissa sidor om kyrktorn som strävar mot himlen och annat nys... Näääeee....

Och inte heller var det för att jag kom hem med maten och satte på Martin Stenmark (skivan alltså!) heller. Eller för att jag tände ljus överallt...

Inte heller för att jag tände ännu mer ljus....

Och fler ändå...

Eller fyllde hela matbordet med ljus... Näääee... Lyckan idag bestod i att laga en god fiskmiddag, fixa stämningen hemma och göra den så varm och välkomnande som möjligt för att ta emot:

Oskar och Lisa!!! Oj, så roligt att få hem er igen! Vad jag har längtat! Finaste ungdomarna! Nu är första steget taget in i den begynnande julfriden! Nästa tar vi imorrn kväll då vi hämtar Emilia på flyget! Det här är verklig julglädje för mig!

Efter maten ägnade jag också lite tid till att testa nya kamerans olika möjligheter. Kul när man fått blixt igen... Haha!


Och särskilt roligt när man har tid för gemensam genomgång med bästa läraren! Han blev lite less men jag tyckte att det var kul när det blev snurrigt också! Haha!

Nej, jag bara larvar mig mest hela tiden! Nu ska jag dock inte ägna kvällen åt bloggen utan åt familjen! Ha en mysig kväll ni också!
#1 - - Gunn Berglund:

Hej!
Så fantastiskt vackert hem du bjuder in till och lika fantastiskt att du kan vill och orkar med allt du gör.
Tack för att du delar med dig.//.Kram! GUNN

En riktigt GOD JUL & GOTT ÅR



Svar: Tack snälla! Hemmet gör sig bra med levande ljus! Det blir lite mysigare!Kram och God Jul på er också!
Monica Lindgren