Glad Lucia!

I min glädjeiver över Stockholmsbokningen så missade jag nästan att det var Lucia idag! Började ju med att försova mig - eller med att sova precis så länge som det var möjligt utan att missa klipptiden 11.00... Haha! Det blev med andra ord en ganska brysk start! Men desto skönare att bli både färgad och klippt!

Sedan har dagen rusat på och jag har mest suttit vid dator och telefon. Känns skönt att så mycket är gjort och att jag också hann med en annan väldigt viktig sak. Det var ju inte bara jag som behövde klippas...

Skrållan! Den tovigaste katten på kvarteret... Hon blir alltid så här på vintern. Kan bero på att hon inte är ute så mycket och därför inte heller håller efter pälsen...

Men hon är såååå duktig på att ligga stilla och man kan se att hon njuter!

Avslutade med att borsta upp henne rätt ordentligt och hon avvek inte ens då! Duktig Skråll... ;)


Men jag då? Som den impulsiva människa jag är tänkte jag aldrig på att jag hade rena byxor och min favorittröja i ull... Hur hårig blev jag? Men nu har jag även borstat upp mig själv och ämnar hänga upp kläderna som hamnade i tvättmaskinen.
 
Lucia då? Ja, vi har firat med saffransskorpor och också med att se två fina brudar:


Den här bilden fick jag imorse av Malin som varit på My's firande på förskolan! Så söt liten tärna!


Och den här godingen träffade jag på Moröhallen när jag hämtade mitt paket! Söööta Julia Bohman! Så det blev lite lucia mitt i alltihopa!

Nu är det dock sängen eftersom jag är sååååå trött! Sov gott alla!