Trött...

Ja, få kan nog förstå hur mycket energi man kan göra av med när man står på scenen, eller som idag framför kameran... Jag är helt krossad och har ont i hela kroppen! Kommer att bli rätt lättvaggad ikväll! Har sett fram emot sängen ett par timmar nu men måste ändå försöka vara vaken ett tag till.
 
Åkte och handlade på vägen hem eftersom jag kände att jag inte orkade tänka ut något fiffigt och inte hade tagit upp något kött ur frysen. Därför blev det färdigmarinerad kyckling (som inte gick upp mot den jag brukar göra!), grekisk sallad, bröd, melon och färdig aioli. Inte min första tanke när jag planerade fredagmiddag men det får gå det också.
 

Slagen hjältinna! Men hungrig! Förmodligen åt jag också för snabbt eftersom jag blev proppmätt på en gång! Men härligt att sitta i uterummet och elda lite trots att det egentligen inte behövdes. Eld är mysigt ändå!


Maken hade dock varit lite mer företagsam och både plockat blåbär och gjort sin första paj för säsongen! Hur god som helst! Men jag orkade bara en bråkdel... Måste vara något fel på mig. Eller kanske äntligen något rätt? Haha!

Trevligt i alla fall att sitta där ute, läsa och se OS på TV:n. Det kändes som en lagom aktivitet denna kväll! Imorrn måste jag ta tag i trädgården och rensa upp det jag inte hann göra innan vi åkte på semester. Jag tror att blommorna har blivit bättre omskötta medans vi var borta!


Ja, den här klockrankan har i alla fall trivts!

Nu blir det inte mer för idag. Ses imorrn alla glada!