Rep å träning!

Ännu en repdag har lagts till handlingarna och nu börjar det bli roligare och roligare! Kanske beror det på att vi börjar hitta en form för allt vi gör? Eller kanske beror det på att vi slappnar av och bara larvar oss? Man vet inte... Resultat kommer det att bli i alla fall - det är vi helt säkra på! Ja, vi har ju så god hjälp! Vad trodde ni? Att vi skulle klara allt själva? Nääääeeee.... då vet man aldrig hur det skulle sluta! Haha!


Jag hade med mig lite prylar idag och Åsa passade på att testa en av huvudbonaderna... Man måste nog vara väldigt generös för att säga att den här är snygg? Joo. Så det räcker kanske med att konstatera att den är... färggrann!


Men Åsa måste ju vara vara privat också! Man kan inte avsluta en måndag med att bli ihågkommen som en badmössa...

Vi har i alla fall jobbat på väldigt bra och gått igenom hela föreställningen ännu en gång! Till vår hjälp hade vi idag Lillemor Skogheden som till vardags är Amatörteaterkonsulent på Västerbottensteatern och som även regisserat flera föreställningar där.


Lillemor är ett suveränt öga utifrån och har även sådana dramaturgiska kunskaper att hon också ger oss tips om hur vi stuvar om eller ändrar i manus. Kanonbra jobbat! Nu är det bara att gå vidare!


Efter lunch anslöt också Kågis som även han regisserar men mest ansvarar för musiken, stämmorna, hur vi sjunger och framför allt när... Haha! Resten av eftermiddagen blev det mest sång. Och ganska galen sådan!


Ja, ni ser ju själva!  Åsa är på G! Fattar ni hur befriande, förlösande och glädjande det är att sjunga, springa omkring, larva sig och skratta medans man jobbar? Ja, det gör ni säkert. Och vi har precis så kul!


Här sveper Åsa in som en virvelvind! Jo, hon ska vara det också - men jag ser faktiskt lite skräckslagen ut...


Men jag visste ju vad som skulle komma... En attack! Haha!

Ja, det blev en så härlig eftermiddag att jag kände mig riktigt upplyft när jag kom hem! Att maken sedan fixade maten så att jag hann maila iväg lite saker och åka och träna gjorde ju inte saken sämre! Idag smygbörjade vi vår SPYC-träning och det som skulle vara ett lugnt pass blev faktiskt både roligt och ganska svettigt! Lite surr och mycket skratt senare har jag nu kommit hem, ska duscha och fortsätta jobba en stund till för att göra bort lite producentarbete.
 
En riktigt bra dag med andra ord! Att få skratta på jobbet äääääär uppfriskande!
Ha en bra kväll kära vänner! Tror att jag drar högvinsten som ska jobba. TV visar tydligen bara dokusåpor - den ena värre än den andra. Känns skönt att slippa!