Mååååndag!

Hade tänkt börja jobba idag men sköt på detta till imorrn! Då kommer Åsa hit och vi ska göra en heldag med planering inför hösten! Är högst nödvändigt att komma igång och bestämma dag för biljettsläpp samt fixa allt praktiskt! Återkommer här med mer info!
 
Därför kunde jag börja den här förmiddagen med två koppar kaffe, två bragokex med choklad och en löptur! När jag var nästan hemma igen stannade jag till hos en kompis som skaffat hund. Sååå fin! Nu hade jag tyvärr inte kameran med mig - men en annan gång! Det kommer tillräckligt med djur på bloggen idag. Fortsatte sedan med frukostlunch och bärrensning. Jaaa, jag duschade också men det behöver man kanske inte skriva för att alla ska fatta...
 

Maken har ju satt igång med blåbärsarbetet och då gäller det att ligga i! Vi har bären runt knuten så man behöver inte gå särskilt långt men det är bra att hinna plocka innan det kommer andra...


Därför blev det också bakning av blåbärskakor så att vi har något att fika imorrn!

Ägnade lite tid åt att försöka byta mina löparskor som börjat gnissla och låta förfärligt. Inga problem med att reklamera dem och få nya eftersom det var något fel på dämpningen - men kvittot... Ja, det skulle gå bra med Intersportkortet och det åkte jag dit med. Tyvärr blev ju min kortbörs stulen när vi repade i Piteå och det verkar som om jag har köpt dem under den tid jag saknade kortet... Nåväl, jag fortsätter detta projekt en annan dag...


Fortsatte istället med att göra pizza med kantareller och fläskfilé! Gött! Och medan vi åt i uterummet så började det prassla i blåbärsriset. Trodde först att det var andra plockare men det var ju...


Igelkotten! Och Skrållan som inte har några kattkompisar dök upp direkt! Trodde att hon skulle fräsa åt den men icket! Hon verkar känna djuren på tomten och leker ju också med ekorrarna... Jag tror inte att hon vet att hon är katt!


Det intressanta för dagen var en groda som de båda intresserade sig för!


Skrållan kollade först att hon inte var förföljd och fortsatte sedan den gemensamma jakten!


Här hade de ringat in grodan från var sitt håll men den hoppade i säkerhet! Ja, ni ser den skutta mitt i bilden.


Här tror jag att de hade gett upp eller höll rådslag om att grodan kanske skulle få överleva. Den låg i alla fall stilla på plattorna och inväntade domen... Kul skådespel och ingen ilska eller rädsla från något av djuren! Intressant!
 
Nu blir det inte mycket mer. Ska kika lite på mina papper inför morgondagen men känner mig ganska trött. Ha en bra måndagkväll alla!
#1 - - Mariana:

Halloj igen!

Nu var det ju de där blåbärskakorna, visst har du recept på de i bloggen?
Kan du inte skaffa en kategori med alla dina supergoda recept?

Kramisar

Svar: Haha! Ja, jag måste nog göra en receptkategori! Receptet kommer! Kram!
Monica Lindgren