Luuuuuuleå!

Herregud vilken dag! Igen! Nu är klockan mycket och jag känner mig helt slut! Men samtidigt väldigt nöjd över allt som blivit gjort idag! Började med att styra kosan mot Luleå i morse. När jag tittade ut och såg vädret ångrade jag lite att jag inte åkte igår kväll. Dimma...


Inte så kul med så här mager sikt... Men jag hann bara ett par mil så...


...klarnade det upp! Härligt! Om man som jag kör lite raskt så är det bra att man ser vägen! Haha! Men den är å andra sidan så bra upp till Luleå att man kommer fram väldigt snabbt även om man inte kör så fort. Började med att åka till Oskar och Lisas nya lägenhet och lämna av möbler och annat som jag hade packat. Sedan vidare till Kulturens Hus!


Jag älskar verkligen det här huset! Det har allt! Konst, musik- och teaterscener, restaurang, café, biljettförsäljning och bibliotek! Och det sistnämnda hävdar jag är nödvändigt för att det ska bli ett folkligt hus och inte ett ställe för finkultur eller redan frälsta! Hit kommer alla! Så vill jag att det ska bli också i Skellefteå!


Och på tal om Skellefteå så kommer ju Partik Örnkloo därifrån! Han basar för programverksamheten och är en suverän kontakt och en trogen AIK-fan! Ni ser ju telefonen! Han delade ut ballonger till alla barn men hade svårt att gå omkring med bara gröna och gula... Hata löven! Fortfarande!


Idag presenterades höstens evenemang och vi som ska ha premiär där i slutet av september fanns naturligtvis på plats. Och tog plats! Faktiskt mest av alla... Oväntat? Hela vårt tema är gult men det kanske syns? Hur som helst träffade jag många glada människor och vi sålde en hel del biljetter vilket är jätteroligt! Den här mannen var dock min flitigaste besökare - och inte bara för godiset. Han var väldigt pratsam...


Jag hann också kika på en av utställningarna av Peter Sundström, en konstnär som föddes neurosedynskadad och som ställde ut egna bilder och även en vägg med avklippta ärmar... Många starka bilder!


Och här fanns en annan konstnärs verk som man också kunde gå rakt igenom. Det bestod bara av färgade band. Kul! Men vem kom in i bild? Jooodå! Och jag är nu bjuden upp till Boden på någon fotoutställning till våren samt till EFS i Luleå - och hade jag varit kvar där längre än mina timmar idag så hade jag väl också blivit hembjuden? Haha!

Nej, i afton var det dags att packa ihop och åka vidare till Oskar och Lisa! Vi har kört några vändor med prylar och sedan stökat i lägenheten och försökt hinna packa upp en del. Lisas föräldrar är också på plats och det behövs om man ska hinna allt på ett par dagar!


Här har jag och Oskar börjat montera bokhyllorna som vi fyndade på IKEA.


Det gick över förväntan och han är riktigt händig! Du skulle ha varit stolt Ulf!


Men när Lisa skulle hålla nubbarna blev jag lite orolig...


Tur att de är så förtjusta i varandra!


Ja, nu är vi på G i alla fall i deras supertrevliga och ljusa lägenhet! Lite möbler på plats och några lådor uppackade, någon gardin uppsatt och en del saker uppburna på vinden, mat inhandlad och tröttheten överhängande!

En kanonbra dag men nu ska jag sova som en stoooooock! Imorrn fortsätter vi med att städa ur Oskars gamla lägenhet!